افزایش قیمت محصولات کشاورزی تنها راه حمایت از تولیدکننده نیست

افزایش قیمت محصولات کشاورزی  تنها راه حمایت از تولیدکننده نیست
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی در دیدار با رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  گفت: براساس  قانون تمرکز اختیارات و و ظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، مصوب سال 1391 یک سری وظایف به وزارت متبوع محول شده است و اجرای موفق آن  علاوه بر زمان­بر بودن نیازمند آن است که وظایف محوله و همچنین موضوع کار  بدنه کارشناسی شود ؛ در این صورت هیچ تقابلی بین تولید و بازار مشاهده نخواهد شد.
مهندس حسن یونس سینکی باتاکید بر توجه به شعار تدبیر و امید دولت یازدهم تصریح نمود: انتخاب این دولت توسط مردم یعنی ، امید به انجام کارهای مورد نیاز و اقدامات نا امید کننده ای که بوده است  ، مردم دنبال رفع آن بوده اند.
قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان این مطلب که ،مستخدمین دولت ، در واقع کارکنان مردم هستند گفت : امروز در کشور خیلی حرف می زنیم و کمتر عمل می کنیم و وفادارترین افراد به انقلاب کسانی هستند که بیشتر کار و عمل می کنند و کمتر حرف می زنند.
وی گفت: می کوشیم با فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور، شرایط افزایش تولید در این بخش را فراهم کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد :موضوع قانون تمرکز فقط موضوع تنظیم بازار نیست بلکه اقتصاد و بازرگانی کشاورزی به بخش محول شده است که این قانون موضوعات مهم دیگری چون صادرات ، تعرفه ها ، تامین کالا و... را نیز در برمی گیرد.
قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور بازرگانی بابیان اینکه ،افزایش قیمت محصولات کشاورزی تنها راه حمایت از تولیدکننده نیست گفت : سیاست دولت نیز سرکوب و تثبیت قیمت نیست .
مهندس حسن یونس سینکی با اشاره به این مطلب که حمایت بایستی در اقتصاد ملی متجلی شود خاطر نشان کردئ : راهکارهای دیگری نیز برای حمایت از تولیدکننده بجز افزایش قیمت وجود دارد مانند اصلاح زنجیره تولید یا اصلاح نظام بیمه در بخش  کشاورزی که این تدابیر بایستی مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام وزیرجهادکشاورزی تصریح نمود:سیاست دولت محترم در زمینه بازرگانی محصولات کشاورزی ، استفاده از توانمندی تشکلها برای  تنظیم بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی  است.
در ادامه این دیدار ، دکتر محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، ضمن بیان چالش ها و مشکلات فراروی بخش کشاورزی استان ، برنامه ها و استراتژی سازمان در حمایت از بهره برداران و تولید کنندگان محصولات کشاورزی  فارس را بیان نمود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۳/۰۶/۱۳

    آقای رییس فعلا که با وجود افزایش سرسام آور قیمت نهاده های تولید به جز سرکوب و تثبیت قیمت محصولات کار دیگری انجام نداده اید از این به بعد هم به جز اینکار فکر نکنم کار دیگری انجام دهید به عنوان مثال اگر واردات نهاده هاب طیور از انحصار خارج شود کاهش قیمت حداقل 20 درصدی در نهاده ها خواهیم داشت که باعث کاهش قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ خواهد شد ولی متاسفانه دیدیم که تمامی دولت مردان پشت وارد کننده انحصاری این نهاده ها در آمدند پس وعده های الکی به تولید کننده ندهید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com