عدم توجه به دامداران خلاف شعار حمایت از تولید ملی است

عدم توجه به دامداران خلاف شعار حمایت از تولید ملی است
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه دامداران با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند،گفت: اگر دولت به صنعت دامداری کشور رسیدگی نکند، تولید ملی را به خطر انداخته است.
موسی رهنمایی در اصفهان در خصوص تجمع اعتراضی دامداران در مقابل استانداری اصفهان اظهار کرد: این تجمع اعتراضی حرکت خودجوش دامداران بوده و هیچ تعاونی یا اتحادیه این حرکت را تدارک ندیده که البته کار جدیدی هم نیست.
وی افزود: دامداران با موجودات زنده‌ای سروکار دارند که همیشه نیاز به تغذیه و نگهداری دارد و از طرفی مسائل اقتصادی مشکلات بسیاری را برای دامداران به وجود آورده و در حال حاضر دامداران قیمت تمام‌شده را دریافت نمی‌کنند چه برسد به اینکه سودی هم برای آنها داشته باشد.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای آذر ماه سال گذشته به مدت چهار ماه طبق مصوبه دولت، دامداران برای هر کیلوگرم شیر باید 190 تومان دریافت کنند که جزیی از قیمت تمام‌ شده بود و اگر هم سودی داشته باشد بسیار اندک است.
وی اضافه کرد: این در شرایطی است که دامدار تابستان گذشته خوراک خود را خریداری و شیر خود را تولید کرده است، اما هنوز بخشی از دامداران نتوانسته‌اند این یارانه را دریافت کنند.
رهنمایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 93 تاکنون نیز دامداران هیچ پولی دریافت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت قیمت خرید شیر از دامدار را یک‌هزار و 440 تومان اعلام کرده و کارخانه‌ها نیز محصولات خود را 15 درصد افزایش قیمت داده‌اند، اما متأسفانه از خرید شیر با قیمت مصوب خودداری می‌کنند.
وی افزود: این مشکلات اقتصادی به وجود آمده سبب شده تا دامداران دست به اعتراض بزنند و باید ساماندهی شود چراکه دام به‌عنوان سرمایه ملی کشور محسوب می‌شود و نباید اجازه داد تا به نابودی کشیده شود.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: اکنون نیز که فصل خرید علوفه است دامداران مشکل نقدینگی دارند و هیچ پولی در دست ندارند و اگر به آنها رسیدگی نشود خسارات زیادی به بخش دامداری وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان روزانه 2 هزار و 500 تن شیر تولید می‌شود، گفت: دریافت یارانه 190 تومانی برای دامداران سود نیست و در واقع تنها قیمت تمام شده‌ای است که هزینه کرده‌اند اما در حال حاضر تمام عرصه‌ها بر روی دامداران بسته شده و باید تصمیم جدی برای رفع مشکلات این صنعت گرفته شود.
رهنمایی اضافه کرد: تعیین قیمت یک‌هزار و 440 تومان برای خرید شیر قیمتی بوده است که براساس افزایش قیمت علوفه دام و موارد دیگر و با بررسی‌های بسیار به تصویب رسیده اما در حال حاضر با قیمت‌های متفاوت و حداکثر یک هزار و 50 تومان از دامداران خریداری می‌شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر به صنعت دامداری کشور رسیدگی شود گفت: عدم رسیدگی به دامداران تولید ملی کشور را به خطر می‌اندازد و تا زمانی که دامداران به نتیجه نرسند از اعتراض دست برنمی‌دارند و از هر طرق قانونی برای رفع مشکلات خود وارد می‌شوند که البته خواسته آنها نیز تنها دریافت قیمت واقعی با سود معقول است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com