اعتراض مرغداران به بی اطلاعی عضو کمیسیون کشاورزی از پرورش طیور

اعتراض مرغداران به بی اطلاعی عضو کمیسیون کشاورزی از پرورش طیور

به دنبال اظهار نظر عجیب و غریب «عباس پاپی زاده بالنگان» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مبنی بر استفاده از هورمون در مراحل پرورش مرغ گوشتی، مهندس حسن زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی طی تماسی با خبرنگار ما ضمن ابراز تاسف شدید از این اظهارنظر گفت: ادعای استفاده از هورمون در مراحل پرورش مرغ گوشتی شایعه‎ای بی‎اساس، تکراری و قدیمی است که در زمان خود، جواب‎های مستدل و متقن از جانب دکتر رکنی معاون امور دام، دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی، دکتر صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور، اینجانب به عنوان رئیس هیات مدیره بزرگترین تشکل مرغداران گوشتی کشور و حتی دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت که در ابتدا این گفته را به ایشان منتسب کردند، همچنین تعدادی از رسانه‎های تخصصی و صاحب نظران و متخصصان صنعت مرغداری دریافت کرده و همه دلایل علمی و دانسته‎های تجربی و عملی حاکی از عدم امکان استفاده از هورمون رشد در مقاطع مختلف پرورش طیور را نیز در بر‎داشته است.
حسن زاده ادامه داد: عضو محترم کمیسیون کشاورزی مجلس می تواند به مجله دامپروران،  شماره 160، اردیبهشت 1394، صفحات 24 و 25 که از همان ابتدا این موضوع را به طور جدی دنبال کرد مراجعه و پاسخ مشروح این شایعات بی اساس را مطالعه نماید.گفتنی است این مطلب و موضوعات دیگر در سایت پر بیننده موسسه اطلاعات مرغداری، ITPNews نیز انعکاس داشت.
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: اگر آقای پاپی زاده، برای جلب آرای مردم در انتخابات مجلس پیش رو قصد دارد حرف های عجیب بزند و به دنبال شایعات بی اساس می‎گردد، بحثی است جدا، اما ایشان بدانند که محاسبه شان اشتباه است زیرا مردم دیگر این حرف ها را قبول نمی‎کنند، این حرف ها دفاع از حقوق مصرف کنندگان نیست، ضربه زدن به تولید ملی است، زیرا انتظار نمی‎رفت که یک نماینده مجلس، آن هم عضو کمیسیون کشاورزی که الزاما می بایست از مسائل حاد صنعت مرغداری و نقش این صنعت در تامین بخش عمده‎ای از پروتئین مورد مصرف عموم جامعه و در سنین مختلف مطلع باشد، شایعه‎ای که تمامی نهادهای علمی و نظارتی کشور در مورد بی‎اساس بودن آن اظهار نظر صریح و روشن کرده‎اند را مجددا و البته بدون دلایل علمی جدید مطرح سازد.
حسن زاده افزود: تصور ما در مرحله اول این بود که از قول ایشان تیتر سازی کرده‎اند و خود ایشان به زودی موضوع را تکذیب خواهد کرد، ولی متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است، به همین دلیل مرغداران بسیاری از سراسر کشور طی تماس های تلفنی و حضوری آزردگی خاطر خود را نسبت به این بیان عجیب ابراز کرده‎اند.{tor_sutitle} اگر آقای پاپی‎زاده بیانات بدون دلیل خود که موجب ضرر و زیان به مرغداران است را تکذیب نکنند ما وظیفه خود می دانیم که به دفاع از مرغداران سراسر کشور و تولید ملی، از وی شکایت کنیم. {/tor_sutitle}
وی بیان داشت: در سراسر دنیا رسم و قاعده بر این است که اگر نمایندگانی قصد بیان موضوعی غیرمتعارف را دارند با کارشناسان و متخصصان آن رشته مشورت کنند، مهندس پاپی‎زاده که نمایندگی مردم دزفول را دارند می توانستند در این مورد با چند مرغدار خبره صاحب نام صحبت کنند یا حداقل سری به مزارع مرغداری آنان بزنند و از نزدیک با شیوه پرورش طیور گوشتی و نحوه تهیه و تامین جیره آشنا شوند، حتی لازم بود برای اظهار چنین ادعایی، نمونه‎هایی از جیره طیور مزارع مرغداری را، جهت وجود یا عدم وجود هورمون‎های رشد به آزمایشگاه بفرستند زیرا چندان شایسته نیست که یک نماینده مجلس بدون تحقیق، مطالعه، آزمایش یا گفتگو با صاحب نظران و متخصصان، بر اساس شنیدن چند شایعه، به یکباره اعلام کند که «در پرورش طیور از هورمون رشد استفاده می شود» و تاکید نماید و تذکر دهد که سازمان دامپزشکی نظارت کند.
حسن زاده به خبرنگار ما گفت: جالب است که ایشان تفاوت مرغ پرورشی صنعتی و مدرن را با مرغ ارگانیک در این می‎دانند که «در پرورش طیور در واحدهای صنعتی هورمون به کار می‎رود ولی در پرورش مرغ ارگانیک از هورمون استفاده نمی شود».
وی افزود: تکرار آنچه که قبلا در رسانه ها گفته ام و آمده است را ضروری نمی دانم ولی توقع ما برخورد فوری و بدون مماشات از سوی دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی و دکتر رکنی معاون امور دام است، گرچه این دو مقام مسئول بارها و به مناسبت های مختلف در چند ماه گذشته با صراحت و روشنی در مورد عدم استفاده از هورمون رشد، چه به صورت تزریقی و چه در ترکیب جیره طیور با رسانه‎ها سخن گفته‎اند، حتی ریاست محترم سازمان دامپزشکی اخیرا به دلیل راه اندازی کمپینی مجهول الهویه که اعلام می کرد «مرغ و تخم مرغ را به دلیل سمی و مملو از هورمون بودن خریداری نکنید»، با رسانه ها صحبت کرد ولی در مورد این عضو کمیسیون کشاورزی باید برخورد کنند. با این حال اگر آقای پاپی‎زاده بیانات بدون دلیل خود که موجب ضرر و زیان به مرغداران است را تکذیب نکنند ما وظیفه خود می دانیم که به دفاع از مرغداران سراسر کشور و تولید ملی، از وی شکایت کنیم.
حسن زاده رئیس هیات مدیره مرغداران گوشتی تصریح کرد: قصد ندارم موضوع را سیاسی کنم ولی به نظر می رسد که دست‎هایی در کارند تا برای دولت یازدهم در تامین پروتئین مورد نیاز مردم با شایعه‎های بی اساس مشکل درست کنند. وقتی عده‎ای به اصطلاح خودشان «کمپین وایبری یا تلگرامی» راه می‎اندازند که «مرغ تولید داخل مملو از هورمون است و برای کودکان و جوانان سمی کشنده به شمار می رود لذا از خرید گوشت مرغ و تخم مرغ خودداری کنید» و یک نماینده مجلس هم بی توجه به حرف های قبلی در مورد شایعه استفاده از هورمون چنین اظهار نظری می کند، جای پرسش بسیار دارد!

 
نظرات شما
  •  

    محمد‏ ‏از‏ ‏ساری گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    در‏ ‏قانون‏ ‏هر‏رییس‏ ‏دولتی‏ ‏آمده‏ ‏چند‏ ‏چیز‏ ‏نباید‏ ‏گران‏ ‏شود‏ گوشت‏ ‏مرغ‏ ‏،روغن،برنج،نان،لبنیات،بماند‏ ‏خوردوخوراک‏مردم‏ ‏این‏ ‏دولت‏ ‏ودولتهای‏ ‏قبلی‏ ‏با‏ ‏شایعه‏ ‏درست‏ ‏کردن‏ ‏تا‏ ‏بتواند‏ ‏قیمت‏ ‏این‏ ‏اقلام‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏چنگ‏ ‏خودشان‏ ‏بگیرند‏ ‏واصلا‏ ‏به‏ ‏فکر‏ ‏تولید‏ ‏کننده‏ ‏نیستند‏ ‏ونخواهند‏ ‏بود‏ ‏خود‏ ‏مردم‏ ‏هم‏ ‏متوجه‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏شایعه‏ ‏است‏ ‏مگر‏ ‏این‏ ‏دولت‏ ‏یازدهم‏ ‏جدیدترین‏ ‏شایعه‏ ‏طول‏ ‏تاریخ‏ ‏برای‏ ‏مرغ‏ ‏بسازد‏ هر‏ ‏دولتی‏ ‏سرکاربیادهمینه‏وخواهدبود‏ ‏

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    سلام. اگر برای یک بار هم که شده محکم پیگیر شکایت رسمی باشید هر بیسوادی به خودش اجازه نمیده هر نظر چرندی رو به زبان بیاره. با تشکر

    پاسخ...
  •  

    مسعودرستخیز گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    سلام هموطن
    متاسفم برای عضوکمیسیون کشاورزی مجلس اگراین حروفویکی ازاعضای آن زده باشه ،بایدیک مرجعی جلوی این افرادبیسوادوبگیرهتاهرجوری که دلشون میخوادبیهوده نگن.وبدون علم وآگاهی حرف نزنن وباعث سرافکندگی مردم دانای ایران نشن. باتشکر

    پاسخ...
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    قدرداني از اظهار نظر دقيق وبجا آقاي مهندس حسن زاده -سخنان متوهمانه و نابخردانه يكي از اعضاي كميسيون كشاورزي مجلس براي چي هست ؟چرا اين بي سواد در اين جايگاه هست؟ چرا كسي نيست به اين بابابگه مرغ چه جوري بزرگ ميشه ؟اگه خودش هم اين نزادهاي ما رو پشت خونش بزرگ كنه همين قدر وزن ميگيرن .

    پاسخ...
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    بايداز آقاي پاپي زاده بالنگان شكايت كرد تابراي يك بار به حرفهاي بي ربط واكنش داده شود ومسوولين كشور ياد بگيرند كه بايد حرف مسوولانه بزنند وتريبون مجلس جاي فرضيه پردازي بي اساس نيست.

    پاسخ...
  •  

    ماهان گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    دكتر خلج كه آن فاجعه را برضد توليد طيور مازندارن انجام داده چرا الان سكوت كرده به اين بابا كه داره براي خودش حرف ميزنه جواب نمي ده نا سلامتي متولي بهداشت دام وطيور كشور ايشان هست .مگه فقط آقاي پاپي زاده بالنگان تريبون دستشون هست چرا مثل اون موقع ها كه راجع به آنفلوانزا اظهار نظر ميكرد نمي تونه برنامه رسانه اي درست كنه ؟چرا؟

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۷/۱۴

    اقای حسن زاده لطفا حق ما رو از این (!) بگیرین تا درس عبرتی باشه برای دیگران که هر روز از روی شکم یک حرف میزنن و با زندگی ما تولید کنندها بازی میکنن

    پاسخ...
  •  

    امرایی گفت : ۹۴/۰۷/۱۶

    باسلام خدمت کلیه دوستان و همکاران
    ما مرغداران لرستان شدیدا" نسبت به اظهارات وهن آمیز - غیر کارشناسی اقای نماینده که اسمش خاطرم نیست معترضیم . جناب نماینده دو مورد مستدل اعلام بفرمایید. اگه هورمون هست چرا اجازه ورود پیدا میکنه - واقعا برا مردم محترم دزفول جهت انتخاب چنین نماینده ای متاسفیم . خدا همه را هدایت کند.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۷/۱۶

    سلا
    نماینده محترم تاکنون مرغ در سرسفره شام ونهار دیده اظهار نظر بدون علم واطلاع در کشور یک رویه ناپسنده که در جامعه مان راوج داره وایشان هم از این قاعده مستسنا نیستندوهمچنین این طور هم برداشت نموده که در آستانه انتخابات مجلس ایشان خواسته اند خودی نشان بدهند به حوزه انتخابیه شان که منم هستم پس وظیفه مراجع ذیربط چیه؟ وچرا اساسا"قانونگذار طراحی نموده؟ واین اظهار نظر جای تحمل داره که بازار مرغ به نفع دلالان سوق بدهد؟!سال گذشته درهمین مقطع با یک کار حساب شده باعث زیان شدند/پس شعار اقتصاد مقاومتی ؟؟

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۴/۰۷/۱۹

    سلام.این اظهار نظرها موید دانائی عضو کمسیون متولی بخش کشاورزی یعنی تامین کننده اساسی ترین نیازروزمره مردم است که برای تولید کنندگان روشن میسازد سرنوشتشان دست چه پروفسورهائیست؟بنابراین این حرفهاوراه اندازی کمپین تبلیغاتی برعلیه مصرف گوشت مرغ بسیارروشنگرانست وچون درکمتر زمینه ای برنامه ریزی جامع وجودداردوبروزمره گی افتادهایم بایدکارهایمان بابحران مواجه شود شاید بسرانجام برسدبنابراین این تولیدهم یکی ازهمان نمونه هاست یعنی تازمانیکه کالائی بااین ارزش غذائی بوفورومفت دربازارموجوداست بیش ازاین توقعی؟؟

    پاسخ...
  •  

    اسیر گفت : ۹۴/۰۷/۲۰

    از این نماینده تا آن تولیدکننده... همه و همه زالوهای اقتصاد این مملکت هستید. موضوع فقط هورمون و... نیست. موضوع حرص و طمع تولیدکننده به گران کردن است و...
    همه شما فکر پر کردن جیبتان هستید و بس!

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۹/۱۲

    چرا آی تی پی اجازه میدهد هر نظری ثبت شود ؟تولیدکننده به فکر جیبش است؟یا یک سود منطقی؟در این بحران نمک به زخم مرغدارنپاشید.

    پاسخ...
  •  

    عباس اينالويي گفت : ۹۴/۱۰/۲۴

    معمولا هر كالاي كه توي ايران ارزان شود مردم بهتر شايعات را ميپذيرند اخه هيچ كس نيست كه بگه اين مرغدار بدبخت براي توليد چه استرس و سختي هايي را تحمل ميكند تا يك جوجه را مرغش كنه. و يك شبه تصميم بگيرند با چند درصد ضرر به بازار بفرستد چون مردم گوشت ميخورند نه جوجه يك روزه . الان جوجه يك روزه 1500 تومان دان هم كيلويي 1300 كسي نماينده اي مسئولي نظارت دارد؟ يا فقط به گوشت مرغ زنده نظارت ميكنند؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com