مدیریت استمرار و پایداری تولید تخم مرغ در مرغان مادر گوشتی

مدیریت استمرار و پایداری تولید تخم مرغ در مرغان مادر گوشتی
شرکتهای اصلاح نژاد در سالهای اخیر به طور فزاینده رشد سریع تولید و بیشترین بازدهی را در مرغان گوشتی داشته اند و نیز در صفات فنوتیپی و ظاهر والدین پرندگان گوشتی(مرغان مادر گوشتی)تغییرات چشمگیر ثبت شده است.
شرکتهای مسئول توسعه و تامین مرغان مادر گوشتی برای تولید تخم مرغ نطفه دار دو شرط را در نظر می گیرند-انتخاب برای حداکثرتولید تخم مرغ توسط والدین وهمچنین انتخاب برای صفات کارآمد پرندگان گوشتی (تولید گوشت) که هدف اصلی است.
کاب،تولید کننده بین المللی مرغان مادر گوشتی ،برای اطمینان مشتریان از بدست آوردن حداکثر تعداد تخم مرغ ازمرغان مادر،مجموعه ای ازمدیریت منظم وتغذیه مناسب را در برنامه کاری خود دارد.یکی از دلایل اصلی که چرا گله ها به ماکزیمم پتانسیل تولید تعداد تخم مرغ دست نمی یابند عدم پایداری و تداوم تولید تخم مرغ است.
تولید تعداد تخم مرغ با یک پیک خوب افزایش خواهد یافت اما همواره با رسیدن پرندگان به هفته 40 ، تولید به سرعت سقوط خواهد کرد.
این مقاله بر اساس اطلاعات نوشته شده توسط پل ولتن و توسط کاب اروپا منتشرشده است که دلایل مختلف افت تولید پس از هفته40و همچنین کارهایی که تولید کنندگان باید انجام دهند تا حداکثر تعداد ممکن تخم مرغ را تا پایان چرخه تولید بدست  بیاورند توضیح میدهد.

تداوم تولید
به عنوان مثال یک گله درسن 30هفتگی ...
 
نظرات شما
  •  

    علی مهدوی گفت : ۹۳/۰۳/۳۱

    ممنون از ازشما ومی خواستم بدانم یک مرغ تخمگذار در روز چند گرم مصرف غذا دار ودر روز چند بار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com