گوشت بوقلمون گوشت معجزه گر

گوشت بوقلمون گوشت معجزه گر
در صورتی که می خواهید خدای ناکرده دچار بیماری های سرطان سینه، پروستات، بیماری MS، آرتروز، افسردگی و اعصاب نشوید و اسید اوریک، اوره و چربی خون شما بالا نرود گوشت بوقلمون را جایگزین تمامی گوشت های مصرفی خانواده بنمایید.
1. طبق آزمایشات انجام شده فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو می باشد که یک غذای دریایی است همچنین بهتر است که بدانید 80% عامل تشکیل کلسیم در استخوان های بدن فسفر می باشد و میزان فسفر در بوقلمون 238mg/100gمی باشد.
2. پروتئین موجود در بوقلمون 81/28 بیشتر از هر گوشتی است؟
3. آیا می دانستید بوقلمون فاقد اوره و اسید اوریک نسبت به گوشت های دیگر است که طبق تحقیقات انجام شده اسید اوریک یکی از عوامل سکته مغزی می باشد؟
4. آیا می دانستید گوشت بوقلمون به علت عدم وجود چربی میان بافتی حجم گوشت در هنگام پخت بعکس گوشت مرغ گوساله/ گوسفند و ... کم نمی شودو در نهایت مرغ بعد از پختن 55%، گوشت 60% و بوقلمون 85% گوشت پخته به دست می آید؟
5. آیا می دانستید بوقلمون دارای انواع ویتامین B از جمله B1/B3/B6/B12به میزان 7.7mg/100grاست و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MSو از بین بردن کم خونی مؤثر است.
6. آیا می دانستید در بوقلمون مقدار زیادی امگا 3 وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پائین آورنده کلسترول می شود و از مزمن شدن بیماری ها جلوگیری می کند.
7. آیا می دانستید اسیدهای آمینه ای به نام تریپتوفان 35mg/100gمی باشد که در بدن تبدیل به پروتئین می شود که عامل شادابی است. اسیدهای آمینه در مرمت سلول های ماهیچه ای و اندام بدن، ناخن، پوست، مو و غدد ترشحی نقش بسیار بسزایی دارد و برای ورزشکاران بسیار مفید می باشد.
8. در بوقلمون کلسیم 98mg/100gو برای کلیه افراد بخصوص خانم ها بسیار مفید است و همچنین کلسیم باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شود؟
9. آیا می دانستید که چربی و کلسترول موجود در بوقلمون کمترین چربی و کلسترول نسبت به گوشت گوساله/ گوسفند مرغ و سایر گوشت هاست یعنی  تا  دیگر گوشت هاست.
10. آیا می دانستید پتاسیم موجود در بوقلمون 935mg/100gبیشترین پتاسیم در تمام گوشتهاست؟
> پتاسیم ضد سرطان است و برای جلوگیری از سرطان سینه در خانم ها بسیار مؤثر بوده همچنین در ساختمان قلب و ماهیچه ها و خون نقش مهمی دارد، وجود آن عامل مهمی برای بسته نشدن سرخرگها و مشکلات وریدی است همچنین پتاسیم در کاهش کلسترول نقش مهمی دارد.
> پادرد عمدتاً نتیجه کمبود پتاسیم و منیزم بدن، اسپاسم ماهیچه انسداد و تنگ شدن سرخرگ، مشکلات وریدی تأثیر سوء دیابت روی عضلات، اعصاب پا، رگ گرفتگی و ... تورم مفاصل است.
استفاده از گوشت بوقلمون در خانواده به معنی بالا رفتن فرهنگ مصرف خانواده می باشد.
11. آیا می دانستید 45mg/100gسلنیوم در بوقلمون چه اهمیتی دارد؟
> سلنیوم همراه با کلسیم، پتاسیم و ویتامین B6-C-Dو روی که همگی در گوشت بوقلمون است ضد کلیه سرطان ها بخصوص سرطان پروستات و سینه می باشد. سلنیوم تنظیم متابولیسم را به عهده دارد و برای از بین بردن سلول های غیر نرمال مؤثر بوده و اگر گوشت بوقلمون با قارچ و گوجه فرنگی میل شود خاصیت ضد سرطانی آن افزایش پیدا می کند.
12. آیا می دانستید میزان سدیم 33mg/100gدر گوشت بوقلمون می باشد از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و باعث تنظیم فشار خون می شود و همچنین سدیم عامل جذب کلسیم و فسفر در بدن می باشد؟
13. آیا می دانستید روی در بوقلمون 63mg/100gبوده و روی باعث رشد خردسالان می شود ضد سرماخوردگی است و به ساختن DNAو هورمون مردانه در بدن کمک می کند و همچنین روی باعث تنظیم سن بلوغ در افراد می شود.
14. و بالاخره آیا می دانستید بوقلمون دارای ماده ای به نام COQ 10(اکسیر جوانی) می باشد که برای جلوگیری از پیری زودرس مفید است.
پس بی جهت نیست طبق تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در روزنامه خبر مورخه 28/2/87 گوشت بوقلمون گوشت معجزه گر حتی بهتر از ماهی معرفی شده است. 
 
نظرات شما
  •  

    فاطمه گفت : ۹۱/۰۲/۰۴

    ممنون

    پاسخ...
  •  

    هومن کولانی گفت : ۹۱/۰۲/۱۱

    با تشکر از اطلاعات فواید بوقلمو خواهشمندم به علت گرانی این محصول میزان مصرف ویا نیاز بدن را نیز بفرمایید.

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۱/۰۲/۱۶

    جناب هومن عزیز تشکر از توجه شما به اهمیت گوشت بوقلمون ، اولا گران نیست چون فقط هزار الی هزار و پانصد تومان گرانتر از مرغ است آنهم با این همه خاصیت که بواقع این همه خاصیت را یکجا نمیتوان در هر یک از مواد پروتئینی یافت نمود . دوما تصدیق میفرمائید که از گوشت گوسفندی که بی رویه و با ترفند بد گروه خاص بالا رفته خیلی خیلی بهتره .
    سوما به هرحال باید چیزی خورد یا نه ؟
    یاعلی - اسد

    پاسخ...
  •  

    آرش بروجردی گفت : ۹۱/۰۲/۱۹

    اسد خان مقاله ات بسیار خوب بود من که خیلی استفاده کردم . متاسفانه ما عادت کردیم که در برابر هرچیز خوبی مقاومت کنیم و با بهانه های واهی مثل گران بودن یا ....... جبهه بگیریم

    پاسخ...
  •  

    اسدیوند گفت : ۹۱/۰۲/۲۱

    باسپاس فراوان .عالی بود

    پاسخ...
  •  

    ابراهيم عسكرپور گفت : ۹۱/۰۲/۲۴

    با تشكر از مقاله فوق
    لطفا هر مطلبي كه انسان جاي ارايه ميدهد بايد در منابع علمي دنيا موجود وثابت شده باشد وقتي غذاي بوقلمون با مرغ يكسان است گوشت آن هم زياد تفاوت ندارد .مگر شرايط پروش بصورت سنتي وتغذيه طبيعي وچراي آزاد باشد .

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۱/۰۲/۲۹

    جناب عسکرپور پور عزیز سلام و ادب ، مقاله بوقلمون یقین داشته باشید که در دنیا ثابت شده و استخراج شده از منابع علمی دنیا بوده ، ثانیا لطفا با مطالعه بیشتر اظهار نظر بفرمائید ، چراکه هر نوع طیوری که پرورش داده میشود مگر میشود خاصیت شان یکسان باشد ؟!!! با این حساب خاصیت بلدرچین و شتر مرغ و بوقلمون و کبک کلیه از نوع پرورشی ، باید یکسان باشد ؟!!! با این حساب خاصیت شتر و گاو و گوساله و گوسفند هم یکسان است !!!
    ممنون از اظهار نظر و راهنمائی شما .
    ارادتمند - اسد

    پاسخ...
  •  

    مسعود پری زاد گفت : ۹۱/۰۳/۰۱

    باسلام نظریه جالبی بود ولی باشرایط مالی خانوار های ایرانی وارزان بودن قیمت گوشت مرغ مردم ترجیح میدن که گوشت مرغ استفاده کنند

    پاسخ...
  •  

    دانیال گفت : ۹۱/۰۳/۰۷

    ممنون از مقاله جالبتون، راستش ما مرغدارا از بس به ناچار مرغ مصرف میکنیم، دیگه کمتر متوجه سایر گوشتهایم و این خیلی بد است. این مقالتون باعث شد انگیزه ای جهت خرید و مصرف گوشت بوقلمون پیدا کنم. ممنون

    راستی اظهار نظر دوستمون عسگر پور احتمالا جهت مزاح بوده وگرنه صرف یکسان بودن مواد اولیه خوراک نزد حیوانات، نباید خواص و مزه یکسان در گوشتشان را توقع داشت. چرا که .... اصلا ولش کن به هزاران دلیل علمی که در این مقال نمیگنجه.

    پاسخ...
  •  

    بهرام کریمی گفت : ۹۱/۰۳/۱۰

    با سلام خدمت ارائه دهنده محترم
    باید عرض کنم برای منم جالب بود وقطعا مطالعه دقیقی در این مورد خواهم کرد وانشاالله بزودی شاید همینجا ارائه خواهم کرد وبزودی به اطلاع عزیزان خواهم رسوند ازدوستان هم خواهشم اینه به جای تایید ویا عدم تایید با دلایل کارشناسانه مطالبشونو ارائه نمایند تا محیط علمی ومفیدی داشته باشیم
    باتشکر از کلیه سروران

    پاسخ...
  •  

    یزدانی گفت : ۹۱/۰۳/۱۷

    ممنون از اطلاعات با ارزش این مقاله
    در مورد بوقلمون و مصرف آن به نظر می رسه قیمت چندان مطرح نیست بلکه بیشتر ذائقه مردم نسبت به طعم و مزه آن نسبت به مرغ خوشایند نبوده

    پاسخ...
  •  

    جواد گفت : ۹۱/۰۵/۱۶

    سلام- طبق گفته هاي شما مسلما ارزش غذايي گوشت بوقلمون خيلي بالاست اما در مورد پرورشش ميخواستم عرض كنم كه بروش صنعتي و متراكم در كشور ما زياد معمول نيست چونكه ضريب تبديلش چندان خوب نيست و دوره پرورشش خيلي طولانيه و در مراحل اول رشد يعني چند هفته اول درصد پروتئين جيره بايستي خيلي بالا باشه مثلا حدود 26و28درصد و البته انر‍ژي بالايي هم بايستي در جيره باشه كه خب تامينش كار خيلي سختيه با اين منابع گرون و به بعضي بيماريها مثل نيوكاسل وسموم قارچي هم حساستر از مرغ هست و ديگه اينكه بازار فروشش هم مشكلاتي داره- ازاينرو فكر ميكنم پرورشش توي كشور ما به همون روش سنتي در هواي ازاد مناسبتر باشه-

    پاسخ...
  •  

    میثاق گفت : ۹۵/۱۲/۰۱

    من به خاطر ورزشى که میکنم دست کم روزى یک کیلو گوشت باید مصرف کنم اونم ترجیحا یا سینه یا فیله مرغ وقتى میبینم قیمت فیله مرغ با سینه بوقلمون یکیه قطعا میرم بوقلمون میخرم و الان مدتیه که دیگه مرغ نمیخورم هم طعم خوبى داره هم طبیعى تر از مرغه و اقلا وقتى درستش میکنم نصف نمیشه یا اصطلاحا اب نمیره

    پاسخ...
  •  
    ابراهيم عسكرپور گفت : با تشكر از مقاله فوق لطفا هر مطلبي كه انسان جاي ...

    علی گفت : ۹۷/۰۸/۱۰

    سلام دوست عزیز.آدمها هم اگر همه یکسان تغذیه کنند طبق دین مبین اگر لقمه حلال یا حرام باشد روی شخص تاثیر دارد.تغذیه انسانها هم تغریباً یکسان است ولی برخی سرد مزاج بعضی گرم و... پس غیر از تغذیه عوامل موثر بسیاری در خواص گوشت طیور و حیوانات وجود دارد که عمده آن ذات آن موجود است.شتر با تغذیه شبیه گاو کاملاً گرم ولی گاو بسیار سرد!!!

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۹/۰۱/۱۰

    مقاله ای که رفرنس نداشته باشد نه تنها ارزش خوندن نداره بلکه باید دور انداخت و حتی خطرناک هم هست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com