پرورش شترمرغ در استان خوزستان دچار رکود شده است

پرورش شترمرغ در استان خوزستان دچار رکود شده است

خبرگزاری کشاورزی ایران - گروه کشاورزی : محدودیت در پرداخت تسهیلات بانکی و عدم بازاریابی و فروش تولیدات شترمرغ موجب رکود پرورش آن در استان خوزستان شده است.
حسین مخاوات، رییس اداره پرورش طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در آینده‌ای نزدیک ایران به سومین کشور پرورش‌دهنده شترمرغ در جهان ارتقا می‌یابد و این در حالیست که به‌دلیل نبود جایگاه مشخص برای پرورش آن و فروش مبهم تولیدات و بازاریابی پیچیده فرآورده‌های شترمرغ، بانک‌ها تمایلی برای پرداخت وام به مجریان طرح پرورش شترمرغ نداشته باشند.
وی در ادامه افزود: به‌تازگی بانک‌های استان خوزستان برای صدور پروانه تاسیس و پرداخت تسهیلات بانکی پرورش شترمرغ وارد برنامه‌های جدیدی شده‌اند اما همچنان تعداد افرادی که برای صدور پروانه تاسیس به سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان مراجعه می‌کنند بسیار اندک است.
مهندس مخاوات با مستعد خواندن استان خوزستان برای پرورش شترمرغ گفت: مناطق شمالی این استان شرایط مناسبی برای پرورش شترمرغ را دارد.
وی درخصوص اقدام شخصی برخی افراد برای پرورش شترمرغ در استان خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر دو طرح پرورش شترمرغ با سرمایه شخصی در این استان وجود دارد که یکی از این طرح‌ها در شهرستان دزفول با 35 شترمرغ و دیگری در روستای بالان‌گرد ایذه با 18 شترمرغ است.
رییس اداره پرورش طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر آمادگی این سازمان برای همکاری با علاقمندان به پرورش شترمرغ گفت: این سازمان در صدور پروانه تاسیس و بهره برداری و پرداخت وام از طریق بانک‌ها با پرورش‌دهندگان همکاری خواهد کرد.
مهندس مخاوات در پایان تصریح کرد: برای رونق بازار پرورش شترمرغ، فرهنگ‌سازی در مصرف فراورده‌های شترمرغ، معرفی بازار مصرف این فراورده‌ها در کشور، تسهیل در صادرات تولیدات شترمرغ و توسعه پرداخت تسهیلات بانکی به پرورش‌دهندگان ضروری است.

 
کلمات کلیدی شترمرغ
نظرات شما
  •  

    کیوان گفت : ۹۹/۰۲/۲۴

    سلام برا شهرستان اندیکا میخوام راه بندازم سالن آماده.فروش دارین؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com