آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام/ مطالبات دامداران تسویه نشد

آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام/ مطالبات دامداران تسویه نشد
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام همچنان ادامه دارد،گفت: مطالبات دامداران هنوز تسویه نشده است.
سیداحمد مقدسی با بیان اینکه خرید توافقی شیرخام از دامداران همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: هنوز دولت مطالبات دامداران را به طور کامل تسویه نکرده و فقط همان ۳۵ درصدی که از محل فروش خامه به دست آمده بود، پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه قرار بود از ۲۰۰ میلیاردتومان مشوق صادراتی که برای صادرات لبنیات داده می‌شود، ۵۰ میلیارد تومان به خرید توافقی اختصاص داده شود، اضافه کرد: متاسفانه هنوز این مشوق صادراتی برای صادرات لبنیات تخصیص داده نشده اگرچه مصوب شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اظهارامیدواری کرد: این یارانه هرچه زودتر در اختیار بخش قرار بگیرد تا مشکلات ایجاد شده حل شود.
وی با بیان اینکه مسئولان قول داده‌اند هرچه زودتر مطالبات دامداران را پرداخت کنند، ادامه داد: قرار است مسئولان تعاون روستایی وام بگیرند و مطالبات دامداران را تسویه کنند.
مقدسی درباره شرایط بازار شیرخام نیز گفت: قیمت این کالا کاهش نیافته اما پرداخت بهای شیرخام از سوی کارخانجات بسیار غیرمتعارف و با تاخیر انجام می‌شود.
وی درباره قیمت ذرت نیز اضافه کرد: قیمت هرکیلو ذرت چندماه قبل حدود ۷۶۰ تومان بود که ناگهان به حدود  ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت درحال حاضر نیز نرخ این محصول به بیش از  ۸۰۰ تومان رسیده و می‌گوییم ارزان شده درحالی  هنوز تقریبا ۱۰۰ تومان گران‌تر از قیمت اولیه و اصلی آن است.  
پیش از این رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرده بود: مطالبات دامداران تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com