افزایش سرانه مصرف شیر با بسته حمایتی دولت /خرید حمایتی شیر خام به مرز 80 هزارتن رسید

افزایش سرانه مصرف شیر با بسته حمایتی دولت /خرید حمایتی شیر خام به مرز 80 هزارتن رسید
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:بسته حمایتی دولت برای خرید توافقی شیرخام افزایش سرانه مصرف را محقق می سازد.
حسین صفایی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، در خصوص طرح خرید توافقی شیرخام از دامداران اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه خرید توافقی شیر خام از استان اصفهان آغاز شد و پس از آن این طرح در خرداد ماه  در 9 استان اصلی دیگر قطب اصلی تولید کلید خورد.
وی با بیان اینکه روزانه دامنه خرید توافقی شیر خام از دامداران بین600 الی هزار تن متغیر است، گفت: در سه هفته اخیر برخی دامداران در فروش شیر خام به دولت تعدیل نشان می دهند که این امر بیانگر آن است که اکثر نقاط قیمت ها در شرایط مناسبی قرار گرفتند.
صفایی به  نرخ خرید شیر خام از دامداران اشاره کردوگفت: متوسط نرخ هر کیلو شیر خام بسته به کیفیت هزار و 250 الی هزار و 300 تومان است.
مدیر عامل مرکزی سازمان تعاون روستایی در ادامه یادآور شد:  سازمان تعاون روستایی به دنبال آن است که نرخ مصوب هزار و 440 تومان برای هر کیلو شیر خام با بار میکروبی زیر هزار و چربی 3.2 درصد تحقق یابد.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود  که با بسته های حمایتی دولت اعم از خرید توافقی شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی، توزیع رایگان شیر مدارس، پرداخت مشوق های صادراتی و توزیع یک کیلو پنیر در سبد خانوار اقشار آسیب پذیر اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب و افزایش سرانه مصرف تحقق یابد.

35 درصد مطالبات دامداران پرداخت شد
همچنین علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران؛ گفت: از ابتدای طرح خرید توافقی شیرخام از دامداران تا کنون 80 هزارتن شیرخام با ارزش ریالی بالغ بر 100 میلیارد تومان از دامداران خریداری شده است.
وی افزود: تا کنون 35 درصد مطالبات دامداران از فروش خامه حاصل از شیر خام پرداخت اما  مابقی به دامداران پرداخت نشده که این مسئله یکی از مشکلات این طرح به شمار می رود.
عزیراللهی با بیان اینکه اجرای این طرح، تاثیر مثبتی در بهبود شرایط دامداران داشته، بیان کرد: گرچه با اجرای این طرح نرخ خرید شیر خام که روند کاهشی به خود گرفت و به روال عادی بازگشت اما تاخیر در پرداخت مطالبات دلسردی دامداران و امتناع از عرضه شیر خام به دولت را به همراه دارد.
مدیر عامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: ادامه اجرای طرح خرید توافقی شیرخام، تشکیل صندوق زنجیره لبنیات، پرداخت مشوق صادراتی تاثیر بسزایی در بهبود شرایط دامداران و جلوگیری از کاهش نرخ شیر خام به همراه دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com