مهر مجلس یا نماینده، مرجع صلاحیت دار تعیین سلامت محصولات خام دامی نیست/ صوتی

مهر مجلس یا نماینده، مرجع صلاحیت دار تعیین سلامت محصولات خام دامی نیست/ صوتی

چندی پیش عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم دزفول در اظهار نظری عجیب گفته بود با وجود اینکه استفاده از هورمون برای سلامتی مردم مضر است اما شاهد استفاده از آن در برخی از مرغداری‌ها هستیم.  
وی سازمان دامپزشکی را مخاطب قرار داده و تصریح کرده بود که باید سازمان دامپزشکی میزان مجاز استفاه از هورمون را برای مرغداران تعیین کند و با طراحی یک سری برندها و نشانه‌هایی مرغ‌های هورمون‌دار و بدون هورمون را مشخص نماید.
این اظهار نظرها در حالی است که حسن رکنی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، به عنوان یکی از متولیان صنعت مرغداری کشور و مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور ،به عنوان تنها مرجع صلاحیت دار تعیین سلامت محصولات خام دامی، بارها در خصوص عدم امکان استفاده از هورمون در مرغ های تولید کشور و سلامت این محصول صحبت کرده بودند.
عباس عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به این اظهار نظر به خبرنگارITPNews ، گفت: اولا ما انتظار نداریم از زبان یک وکیل مردم در مجامع ای که می تواند کلامش اثر بخش باشد این اظهار نظر ها را بشنویم  زیرا طبق قانون سازمان دامپزشکی تنها مرجع صلاحیت دار برای اظهار نظر در مورد تعیین سلامت محصولات خامی دامی است.
عباسی ادامه داد: ما برای اثبات عدم  استفاده از هورمون در مرغ های مصرفی هزاران دلیل داریم، وقتی ایشان به عنوان وکیل مردم ار تریبون مجلس می گویند که در مرغ هورمون وجود دارد باید برای اثبات حرف خود با مستندات به سازمان دامپزشکی مراجعه کند.
وی افزود: برای اینکه محصولی سالم تحویل مردم داده شود مهر مجلس یا نماینده ، شهرداری یا نیروی انتظامی را بر آن نمی زنند و تنها مرجع برای این کار سازمان دامپزشکی است و مردم مهر دامپزشکی را به عنوان تضمین کیفیت و سلامت محصولات پذیرفته و این حسن اعتمادی باعث افتخار این سازمان است.
وی تصریح کرد: ایشان می توانست به سازمان دامپزشکی مراجعه کند یا مکاتبه داشته باشد یا اینکه ما را به مجلس فرابخواند و با طرح مسئله پاسخ را از این سازمان بخواهد.
عباسی یادآور شد: مرجع صلاحیت در خصوص تعیین سلامت فرآوده های خام دامی در کشور سازمان دامپزشکی است و این مرجعیت را قانون تعیین کرده و قانون نیز از همان مجرایی که این تریبون در اختیار ایشان قرار داده تا بگوید در مرغ هورمون است تصویب کرده که تنها سازمان دامپزشکی کشور که می تواند سلامت و ایمنی فرآورده ای خام دامی را تائید یا رد کند.
وی با اشاره به آزمایشاتی که سلامت مرغ تولید کشور را تائید می کند گفت: در پایش های 5 سال گذشته یعنی از سال 89 تا کنون هیچگونه هورمونی در مرغ گوشتی، تخمگذر و مادر گوشتی کشور مشاهده نشده و ما این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان می دهیم که هیچ عنصری به عنوان هورمون نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا استفاده نمی شود.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ممکن است در حاشیه هر متنی یک سری مسائلی وجود داشته باشد لذا انتظار داریم  همه در قالب چارچوب مسئولیت های که قانون برای ما تعیین کرده حرکت کنیم که اگر اینگونه باشد با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

 

 {tor_mjaudio}photos/itpvp/sounds/ITPNews_Abbasi_dampezeshki-e01.MP3{/tor_mjaudio}

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com