۷ واحد تولید شیر از سوی استاندارد به آموزش و پرورش فارس معرفی شد

 ۷ واحد تولید شیر از سوی استاندارد به آموزش و پرورش فارس معرفی شد
مدیرکل استاندارد فارس گفت: با اعمال قوانین سختگیرانه تر نسبت به سال های گذشته، استاندارد فارس در سال جاری فقط هفت واحد تولیدی را برای تامین شیر مدارس به آموزش و پرورش معرفی کرد.
مرتضی رهنما بیان کرد: شیر مدارس با شرایط مورد نیاز آموزش و پرورش در استان تولید می شود و واحدهای تولیدی فارس توان تامین شیر مدارس را دارند، ولی استاندارد در سال جاری برای معرفی کارخانجات تولید شیر به آموزش و پرورش، سختگیری های جدی تر را در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار داشت: فقط واحدهای تولیدی از سوی استاندارد به آموزش و پرورش معرفی می شوند که برای شیر نیم چرب دارای پروانه استاندارد باشند و در طول یک سال گذشته هیچ گونه تخلف یا عدم انطباق با شرایط استاندارد در تولید این محصول، در کارخانه آن ها مشاهده نشده باشد.
مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به اینکه پیگیری این موارد نسبت به سال های تحصیلی گذشته سختگیرانه تر دنبال می شود، گفت: چنانچه در زمان توزیع شیر در مدارس نمونه برداری های اداره کل استاندارد حاکی از عدم انطباق محصول با شرایط استاندارد باشد، نام کارخانه از لیست واحدهای معرفی شده به آموزش و پرورش حذف خواهد شد.
رهنما یادآور شد: اداره استاندارد فقط نظارت، نمونه برداری، انجام آزمون بر روی محصولات و معرفی کارخانجات را به آموزش و پرورش بر عهده دارد و انتخاب واحدهای تولیدی بر اساس قیمت به عهده خود آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه طی همین هفته هفت واحد تولیدی از سوی استاندارد به آموزش و پرورش فارس معرفی شده است، افزود: این در حالی است که قبل از اعمال شرایط سختگیرانه استاندارد و در سال تحصیلی گذشته، ۱۸ واحد تولیدی به این منظور معرفی شدند.
مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: مدیران مدارس می توانند به شکل کتبی درباره کیفیت شیر توزیع شده در مدرسه خود، به استاندارد فارس گزارش کنند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد دنبال شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com