11 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی در زنجان انجام شد

11 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی در زنجان انجام شد
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان میزان جوجه‌ریزی‌های گوشتی را از اول امسال تاکنون 11 میلیون و 895 هزار و 416 قطعه اعلام کرد.
محمدرشید کرمی میزان جوجه‌ریزی‌های گوشتی سال جاری استان زنجان را 11 میلیون و 377 هزار و 871 قطعه اعلام کرد.
وی تعداد جوجه‌ریزی‌های تخم‌گذار در استان زنجان را طی مدت زمان گذشته از سال جاری 244 هزار و 500 قطعه اعلام کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 273 هزار و 45 قطعه جوجه مادر هم در مرغداری‌های استان زنجان جوجه‌ریزی شده است.
این مسئول با اشاره به عملیات‌های بررسی بیماری‌ها و طرح‌های طیور موجود در استان زنجان اضافه کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 248 مورد بازدید از واحدهای مرغداری استان زنجان انجام شده است.
کرمی تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده از واحدهای مرغداری استان زنجان را در سال جاری 7 هزار و 615 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: طی این مدت 16 هزار و 506 مورد آزمایش هم انجام شده است.
وی از بازدید و نظارت و مراقبت مرغداری‌های استان زنجان در مقابل بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای حاد طیور خبر داد و افزود: از آغاز سال جاری تاکنون 3 هزار و 244 مورد بازدید، نظارت و مراقبت انجام شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تعداد آزمایشات انجام شده برای بازدید و نظارت را در حوزه طیور استان زنجان 2 هزار و 965 مورد اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 524 مورد نمونه‌برداری هم انجام شده است.
این مسئول میزان واکسیناسیون انجام شده طیور را در سال جاری 86 میلیون و 769 هزار و 450 نوبت سر اعلام کرد.
کرمی از بازدید و نظارت بر زنبورستان‌های استان زنجان خبر داد و افزود: این نظارت‌ها به منظور بررسی بیمارهای زنبور عسل انجام می‌شود.
وی تعداد کندوهای زنبور عسل بازدید شده را در سال 92 توسط کارشناسان یک‌هزار و 272 مورد اعلام کرد و متذکر شد: از میان این کندوها 323 کندو مبتلا بوده‌اند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان به برنامه این اداره کل در مورد مبارزه با بیماری‌های آبزیان اشاره کرد و ابراز داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 343 مورد بازدید از محل پرورش آبزیان به عمل آمده است.
این مسئول تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده از محل پرورش آبزیان را طی مدت زمان گذشته از سال جاری 2 هزار و 3 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت 4 هزار و 352 مورد آزمایش هم انجام شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com