بی‌نیازی‌ کشور از واردات واکسن‌های کشته طیور

بی‌نیازی‌ کشور از واردات واکسن‌های کشته طیور
رئیس موسسه رازی شعبه شیراز از تکمیل و تجهیز ساختمان تولید واکسن‌های کشته طیور به عنوان بزرگترین سایت تولید این واکسن در کشور و بی‌نیازی از واردات آن در آینده نزدیک خبر داد.
محمدجواد مهربان پور اظهار داشت: این مرکز توانسته است در سال جاری ساختمان تولید واکسن‌های کشته طیور را به عنوان بزرگترین سایت تولید این واکسن در کشور تکمیل و تجهیز کند.
وی ادامه داد: از حدود 4 ماه پیش در عمل تولید واکسن کشته روغنی دوگانه آنفلوآنزا و نیوکاسل به صورت نیمه‌مکانیزه آغاز شده که در حال حاضر 10 بچ از این واکسن تهیه و با تیتر بسیار خوب مورد تایید بخش کنترل کیفی موسسه رازی شیراز، کرج و مرند قرار گرفته است.
مهربان پور خاطرنشان کرد: به زودی هشت بچ از این نوع واکسن وارد بازار شده و با تلاش‌هایی که در حال انجام است از این پس واکسن دوگانه با کیفیت بسیار مناسب توسط این شعبه تهیه، ارائه و با به کارگیری کل ظرفیت سایت تولید واکسن‌های کشته در آینده نزدیک، کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون در تلاشیم تا واکسن سه‌گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبرو را تهیه و ارائه کنیم که با تولید این واکسن کشته سه‌گانه ضمن ارائه خدمتی دیگر به صنعت طیور و مرغداری این استان و کشور می‌توانیم از واردات آن نیز بی‌نیاز شویم.
رئیس موسسه رازی شعبه شیراز افزود: سالانه در کشور حدود یک‌میلیارد قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌پذیرد که این تعداد نیاز به حدود 800 میلیون دز واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزا دارد که بی‌شک با تولید این واکسن در شیراز و رسیدن به حداکثر تولید، کشور از واردات این واکسن بی‌نیاز می‌شود.
وی پیش‌بینی کرد که سال آینده بیش از  100 میلیون دز از این واکسن تولید شود.
مهربان پور در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی از توفیقات حاصل شده در این موسسه نیز اشاره کرد و گفت: موسسه رازی شعبه شیراز جز موسسات و سازمان‌های برتر کشور محسوب می‌شود که نه تنها زیان‌رسانی نداشته، بلکه توانسته است در طول سال‌ها، خدمات تولیدی و تحقیقاتی ارزنده‌ای را نیز ارائه دهد.
وی اضافه کرد: در بخش تحقیقات با عنایت به رسالت موسسه رازی در زمینه توسعه تحقیقات و با توجه به آزمایشگاه‌های مجهز و کادر علمی توانمند و اعضای هیئت علمی و کارشناسان خبره در سطوح ph.D، دکترا و فوق‌لیسانس، این شعبه با انجام پروژه‌های مختلف علمی نتایج تحقیقات خود را در مجامع معتبر بین‌المللی علمی به ثبت رسانده است.
مهربان پور بیان داشت: در سال جاری اعضای هیئت علمی موسسه رازی شیراز بیش از 20 مقاله در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده‌اند و موفق به دریافت چهار گواهی ثبت اختراع نیز شده‌‌اند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 22 طرح تحقیقاتی در این موسسه در حال اجراست، گفت: این شعبه دارای آزمایشگاه ملی (نئوسپرا) بوده که در کشور تنها موسسه رازی شعبه شیراز دارای این آزمایشگاه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com