خرید جوجه بالاتر از قیمت 1400 تومان خسارت شدید و خودزنی مرغداران خواهد بود

خرید جوجه بالاتر از قیمت 1400 تومان خسارت شدید و خودزنی مرغداران خواهد بود
حسن زاده، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در تماسی تلفنی با ITPNew با اشاره به افزایش قیمت جوجه یکروزه به مبلغی حدود 2300 تومان و هجوم مرغداران برای خرید جوجه به این قیمت گفت:
لازم است به طور جدی و بی ملاحظه به کلیه مرغداران در سراسر کشور هشدار دهم که با خریداری جوجه بیش از 1400 تومان سرمایه و هست و نیست خود را نابود نکنید!
وی همچنین تصریح کرد: مرغداران عزیز! وقتی جوجه یکروزه 2300 تومانی خریداری می کنید؛ یعنی از همان ابتدا 400 تومان به قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ تولیدی شما افزوده می شود. حسن زاده یادآور شد: با یک حساب سر انگشتی ساده متوجه خواهید شد سودی در این کار نیست زیرا الان که قیمت متوسط مرغ زنده شما 4400 تومان است، قیمت مرغ زنده سر به سر است.
تصور کنید هر کیلو گوشت مرغ زنده شب عید چقدر خواهد شد. مطمئن باشید به 5 هزار تومان هم نمی رسد و در واقع شما زیان خواهید کرد. زیرا دولت افزایش غیر متعارف قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده را در چارچوب تنظیم بازار برای ایام قبل از عید نوروز نمی پذیرد و شرکت پشتیبانی 50 هزار تن مرغ خریداری شده موجود در سردخانه ها را به ناچار وارد بازار می کند.
لذا اینجانب وظیفه دارم به صراحت و روشنی به شما همکاران هشدار دهم که خود زنی نکنید!
حسن زاده افزود: امید بستن به بازار شب عید و خریداری جوجه 2300 تومانی در واقع تولید نیست، بلکه قماری است که بازنده اش مرغداران هستند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری یادآور شد: از همین الان به کلیه مرغداران هشدار می دهم برای خرید جوجه به قیمت بالاتر از 1400 تومان دچار هیجان و شتاب زدگی نشوید و از تعاونی های مرغداران استمداد می طلبم به خاطر خود تولیدکنندگان و مرغداران، میزان تقاضای جوجه خارج از سهمیه و اضافی را کنترل و به مرغداران خطر سقوط و نابودی به امید بازار طلایی شب عید را گوشزد کنند. احساسی شدن در این مقطع زیان آور است و می تواند سرمایه مرغداران را نابود کند.
حسن زاده در پاسخ خبرنگار ما که علت وقوع این هیجان و تقاضای زیاد برای جوجه ریزی و افزایش یک باره قیمت جوجه یکروزه را چکونه تحلیل می کنید؟ گفت: واقعیت این است که تقاضا در این مقاطع 120 میلیون قطعه جوجه در یک ماه است، حال آنکه ما 100 میلیون تولید می کنیم که کفاف مصرف با میانگین وزن تولیدی موجود را می دهد. از سوی دیگر، جو روانی ایجاد شده در میان مرغداران که شب عید، گوشت مرغ افزایش قیمت زیادی خواهد داشت؛ بازار تقاضا برای جوجه یکروزه را متلاطم کرده است.

 
کلمات کلیدی
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۱۰/۲۴

    واقعا خرید جوجه بالای 2000 تومان نشان دهند ........ پروش دهندگان مرغ گوشتی است. جوجه آلان با قمیت مرغ کنونی نباید از 1200 تومان بیشتر باشد. با کمال تاسف تولید کنندگان جوجه با اتحاد و کنتر ل تواید جوجه دارند پرورش دهندگانمرغ گوشتی را استثمار می کنند همان کاری که امریکا با کشورهای جهان سوم می کند. ولی این کشورهای جهان سوم و پرورش دهندگان مرغ گوشتی هستند که احمق هستند. شما نمی توانید اتحاد داشته باشید؟ خوب بدرک هماتون نابود خواهد شد.

    پاسخ...
  •  

    امیر گفت : ۹۵/۱۰/۲۴

    اقا این چه وضعیه یکی نیست رسیدگی بکنه قیمت جوجه بیاد پایین اینجوری کلی ضرر به ما میزنید . قیمت بیارید پایین که ما هم بتونیم جوجه ریزی بکنیم .مسئولان بیخالا شدن هر کی هر کی شده . رسیدگی کنین

    پاسخ...
  •  

    مهرداد گفت : ۹۵/۱۰/۲۵

    با توجه به افزايش قيمت گوشت قرمز به نظر بايد قيمت نيمچه گوشتى و به تبع آن جوجه يكروزه هم افزايش پيدا كند و به نظر اين افزايش قيمت فقط مربوط به مقطع كنونى نيست و به دليل كمبود توليد جوجه يكروزه حداقل تا البستان اين قيمت (١٤٠٠ تومان ) كف قيمت جوجه خواهد بود لذا آدرس غلط ندهيد و فقط توجه به يك بخش (معضلات دولت در تامين مرغ ارزان ) موجب كمبود ادامه دار در توليد جوجه خواهد بود بهتر است به فكر بازارهاى صادراتى باشيد . موفق باشيد

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۵/۱۰/۲۶

    پس لابد بايد تا تير ماه ٩٦ جوجه ريزي نكنيم با اين وضعيو كمبود جوجه
    ما هم مرغ را گران مي كنيم و مسلما با اين وضع گوشت قرمز گران مي شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com