هدف گوشت استرالیایی در سال 2017 : بازار چین و عربستان

هدف گوشت استرالیایی در سال 2017 : بازار چین و عربستان
سیمون وستوی (Simon Westaway) مدیر عامل شورای صادرات دام استرالیا "تنوع" بازار را به عنوان کلید مهم صنعت گوشت این کشور در سال 2017 نام برده است.
به گفته سیمون وستوی، دلایل زیادی وجود دارد که صادرکنندگان دام استرالیا نسبت به سال 2017 خوش بین باشند. وی معتقد است که "تجارت بسیار بالای پیش بینی شده" خوراک و گوشت گاو به چین و باز شدن دوباره بازار گوشت گوسفند عربستان سعودی می تواند صادرات استرالیا را در سال آینده افزایش چشمگیری دهد.
وی در ادامه گفت که شروع تجارت دام با چین " به صنعت ما ارزش زیادی خواهد بخشید و برای تولیدکنندگان گوشت گاو انتخاب های بازاریابی بیشتری به وجود خواهد آمد".
وی اظهار داشت که شورای صادرات دام استرالیا بیشتر بر روی از سرگیری تجارت با عربستان سعودی تمرکز می کند که "موقعیت تجاری مهمی" است. عربستان سعودی که از پیش بزرگترین بازار گوشت گوسفند استرالیایی بوده است از سال 2012 واردات این گوشت استرالیایی رابه دلیل نپذیرفتن سیستم بیمه زنجیره تامین صادرات قطع نمود.

تلاش های مهم
وستوی در ادامه صحبت های خود گفت: " ما معتقدیم که تفاهم نامه موجود با عربستان سعودی یا نسخه اصلاح شده آن، اساسی محکم و قوی فراهم می کند و تلاش ها برای بازگشایی بازار عربستان می تواند بر پایه آن قرار بگیرد. این بدان معناست که سیستم بیمه زنجیره تامین صادراتبه هیچ عنوان تغییر نمی کند."
در حالی که چین و عربستان بازارهای مهمی هستند که شورای صادرات دام استرالیا آن ها را هدف قرار داده است، اندونزی نیز یکی دیگر از بازارهای جذاب در تجارت است. در گزارش اخیری که سازمان گوشت و دام استرالیا (Meat & Livestock Australia) منتشر کرده است ذکر شده است که صادرات گاوهای زنده و ذبح شده به تمام بازارها تا پایان سال 2016 میلادی کمتر از 1 میلیون بوده است و تا پایان ماه نوامبر 917000 صادرات انجام شده است.

رشد در اندونزی
قبل از اتمام سال 2016 انتظار می رفت که 20 هزار راس گاو در ماه دسامبر به اندونزی صادر شود.
وستوی اظهار داشت: " تجارت با اندونزی برای بلند مدت و در کنار اهداف پیشرفت اقتصادی برنامه ریزی شده است و تلاش می شود که برای ایجاد ظرفیت گاو و گوشت آن در اندونزی همکاری صورت گیرد."

 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com