اجرای دقیق ایمنی زیستی مؤثرترین راه برای مقابله با آنفلوآنزای مرغی

اجرای دقیق ایمنی زیستی مؤثرترین راه برای مقابله با آنفلوآنزای مرغی
با توجه به اعلام سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (European Food Safety Authority: EFSA) اجرای دقیق اقدامات امنیت زیستی موثر ترین راه برای جلوگیری از ویروس بیماری زا آنفلوآنزای (A(H۵N۸، به مزارع طیور است.
کارشناسان EFSA مجموعه ای از اقدامات امنیت زیستی که می‌تواند در زمینه های مختلف در یک مزرعه اجرا شود، شناسایی کرده اند که به صورت با خطر بالا و خطر پایین طبقه‌بندی شده‌اند. همچون، لانه مرغ یا مکان هایی که خوراک ذخیره شده است. این اقدامات شامل جلوگیری از تماس بین پرندگان وحشی و طیور، با پرندگان در یک فضای بسته، و نگه داشتن جداگانه غازها و اردک‌ها از سایر طیور خواهد بود.
EFSA، توصیه کرده که اقدامات امنیت زیستی، متناسب با نیازهای مزارع ، ترجیحا قبل از شیوع انجام شود.
همچنین کمیسیون اروپا از EFSA خواست، تا به ارائه مشاوره های علمی فوری برای اقدامات حفاظت در محل برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس H۵N۸ اقدام کند.
یافته‌های دیگر درباره اقدامات حفاظتی مربوط به بیانیه EFSA عبارتند از:
- با شناسایی پرندگان وحشی، نظارت بر طیور باید روی منطقه جغرافیایی از جمله زیستگاه ها و مکان های پرواز پرندگان انجام شود. علاوه بر این، مقامات ذی صلاح باید آگاهی کشاورزان را درباره اقدامات امنیت زیستی افزایش دهند.
- نظارت منفعل - گزارش از پرندگان مرده - موثر ترین راه برای شناسایی ویروس در پرندگان وحشی و طیور است.
- تست نمونه ها از گونه های پرندگان وحشی که درباره ابتلا آنها به ویروس هنوز شناسایی نشده اند و یا مناطقی که در آن ویروس گزارش نشده است، می‌تواند برای تعیین گسترش جغرافیایی این ویروس در پرندگان وحشی مفید باشد.
کارشناسان EFSA، نظریه های علمی درباره خطرات دیگر ویروس های آنفلو آنزای مرغی در سال ۲۰۱۷ ارایه کنند.
نظریه های علمی، خطر ویروس های دیگر آنفلوآنزای مرغی را به اتحادیه اروپا ارزیابی می کند، که شامل بررسی و تجزیه و تحلیل اقدامات امنیت زیستی برای بوقلمون و اردک و ارزیابی مکانیسم مربوط به جهش پاتوژن آنفلوآنزای مرغی به ویروس بیماری زای سطح بالاتر آنفلوآنزای پرندگان است.
 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com