افتتاح خط دوم کشتارگاه مرغ مروارید در زنجان

افتتاح خط دوم کشتارگاه مرغ مروارید در زنجان
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با افتتاح خط دوم کشتارگاه مرغ مروارید، شاهد افزایش امنیت و سلامت غذایی خواهیم بود.
محمدرشید کرمی در حاشیه مراسم افتتاح خط دوم کشتارگاه مرغ در کشتارگاه دام و طیور مروارید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد راه‌اندازی دستگاه‌هایی برای کنترل کیفیت لاشه و عملیات کشتارگاهی به صورت کاملا اتوماتیک هستیم و همه این موارد بدون دخالت دست انجام می‌گیرد. به همین خاطر شاهد افزایش روزافزون سلامت محصول، کیفیت و بهره‌وری و کاهش ضایعات خواهیم بود.
وی افزود: در مباحث اقتصادی نیز زیرساخت‌های خوبی فراهم شده که بر اساس آن می‌توانیم مازاد تولید استان را با کیفیت بالا صادر کنیم. این کشتارگاه اولین کشتارگاهی است که با چنین مزیت‌هایی راه‌اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک، دو کشتارگاه طیور دیگر با همین امکانات راه‌اندازی خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: خط دوم کشتارگاه مرغ می‌تواند علاوه تولیدات استان، تولیدات استان‌های هم‌جوار را نیز پوشش دهد. این در حالی است که حدود 50 میلیارد ریال برای راه‌اندازی و تجهیز این کشتارگاه هزینه شده و از این به بعد شاهد حذف خودکار قسمت‌هایی از لاشه مرغ (ضایعات) که غیرقابل استفاده است، خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه با افتتاح خط دوم کشتارگاه مرغ مروارید، لاشه تولید شده کم‌ترین ضایعات را خواهد داشت،  تصریح کرد: خوشبختانه با افتتاح پروژه مذکور شاهد ارتقای امنیت غذایی طیور در استان خواهیم بود. این در حالی است که ظرفیت اسمی کشتارگاه با افتتاح خط دوم از دو هزار قطعه به 20 هزار قطعه افزایش می‌یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com