هشدار وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در نامه‌ای به انجمن جوجه یکروزه خواستار اقدامات لازم برای تعدیل قیمت جوجه یکروزه شد.
 
ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد از سطح بازار تا پایان خرداد توسط پشتیبانی امور دام امری ضروری است.
 
۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران ضمن اشاره به اینکه ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی می‌شود از افزایش ۲برابری قیمت مکمل‌ها، ریزمغذی ها و ویتامین‌های مورد نیاز برای صنعت طیور در کشور خبر داد.
 
رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان با دارا بودن ۱۱ واحد پرورش و تولید مرغ اجداد رتبه اول را در کشور داراست.
 
پتانسیل صادرات ۲۰۰ هزار تن مرغ تا پایان سال وجود دارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های اخیر پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف صادر شود.
 
توزیع روزانه مرغ به ۷ هزار تن رسید
دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی از توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور خبر داد.
 
مالزی خریدار مرغ آرین ایران شد
مشاور عالی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در نشست بررسی زمینه‌های همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مؤسسه تحقیق و توسعه کشاورزی مالزی این کشور متقاضی مرغ آرین شد.
 
کاهش شدید قیمت تخم‌مرغ در کاشان
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخم‌گذار کاشان گفت: تخم‌مرغ در سال جدید ۴۰ درصد زیر قیمت مصوب سال ۱۴۰۲ از مرغدار خریداری می‌شود و اگر دولت با خرید تضمینی مانع ضرر بیشتر مرغداران نگردد قطعاً شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی بیشتری در ماه‌های آینده خواهیم بود.
 
تولید ۸۰ هزار تن مرغ در قزوین
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری این استان در سال گذشته خبر داد.
 
بیش از ۱۳ هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه صادر شد
در ۱۸ روز نخست سال ۱۴۰۳ در حدود ۱۳ هزار و ۹۴۷ تن تخم مرغ از ایران به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و ترکمنستان صادر شده است.
 
رکورد جوجه‌ریزی در گلستان از مرز ۱۷ میلیون قطعه گذشت
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با انجام ۱۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط واحدهای تولید مرغ استان و کسب رتبه اول کشور، رکورد جدیدی در این بخش برای گلستان ثبت شد.
 
نوسانی در بازار مرغ شب‌های قدر نداریم
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
 
تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.
 
کشتارگاه‌های دام و طیور از روز دوم فروردین مشغول فعالیت هستند
سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور سطح کشور، در ایام تعطیلات نوروز از روز دوم فروردین ۱۴۰۳ مشغول فعالیت هستند.
 
تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود!
رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ ایران ظرف ۲۰ روز آینده برای نخستین بار وارد روسیه شود.
 
آغاز توزیع گوشت گرم و منجمد دولتی
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: گوشت گوساله گرم و منجمد در نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود.
 
قیمت مصوب مرغ ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است
مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ با توجه به تصمیماتی که از قبل وجود داشته، همچنان کیلویی ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان است.
 
صدور کارت شناسایی برای دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تسهیل می‌شود
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: بر اساس بخشنامه جدید، تمامی واحدهای دامداری استان باید دارای کارت شناسایی شده و بر همین اساس صدور کارت شناسایی برای واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی تسهیل می‌شود.
 
آغاز عرضه مرغ منجمد در بازار مازندران
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از امروز عرضه مرغ منجمد در بازار استان آغاز می شود.
 
طرح جدید هویت گذاری لاشه دام ها در کشتارگاه های دام لرستان
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: طرح جدید هویت گذاری لاشه دام ها در کشتارگاه‌های دام این استان انجام شد.
 
نگرانی در تأمین بازار گوشت مرغ برای عید نوروز و ماه رمضان وجود ندارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با برآوردهای انجام شده برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پیش بینی‌ها انجام شده و نگرانی در تأمین بازار گوشت مرغ وجود ندارد.
 
همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در عرضه گوشت
شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام‌کرد: توزیع گوشت قرمز سبک و سنگین وارداتی شرکت‌های بخش خصوصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی کشور واگذار می‌شود.
 
برگزاری میزگرد تخصصی اهالی صنعت مرغ گوشتی به میزبانی رهتاب
به گزارش روابط عمومی شرکت رهتاب بیستون، در میزگردی که با حضور جمعی از اهالی صنعت مرغ گوشتی استان‌های میزبان رهتاب در حضور آقای دکتر ربانی زاده رئیس سابق رصدخانه کشاورزی ایران برگزار شد، حاضرین در مورد چالش‌ها و مشکلات صنعت مرغ گوشتی و طرح هوشمندسازی فرایندهای تامین و توزیع مرغ به گفتگو پرداختند.
 
سرمایه‌گذاران حوزه دامپروری در استان خوزستان از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های دامپروری منطقه گفت: علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری خوزستان از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند.
 
شکایت فدراسیون طیور از دبیر انجمن جوجه یکروزه به وزیرجهاد‌ کشاورزی
رئیس فدراسیون طیور طی نامه ای به وزیر جهادکشاورزی از عملکرد به گفته دکتر طلاکش ضعیف دبیرانجمن جوجه یکروزه و تصمیمات شخصی و دور از واقعیت دبیر انجمن جوجه یکروزه و‌حمایت افرادی در بدنه جهاد از شخص ایشان شکایت کرد و خواستار رسیدکی ایشان به این موارد شد متن نامه و اصل نامه به استحضارتان میرسد
 
دامداران و مرغداران سیستان و بلوچستان تلفات و بیماری‌ها را به قید فوریت گزارش دهند
مسوول هماهنگی ستاد بحران اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در خصوص هشدار هواشناسی در روزهای آینده مبنی بر وقوع توفان و رگبار شدید در جنوب این استان گفت: دامداران، مرغداران، متصدیان سردخانه‌ها، کارخانه‌های عمل آوری و فرآوری آبزیان و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی باید تلفات و بیماری‌ها را به قید فوریت به اداره دامپزشکی گزارش دهند.
 
پیشنهاد جایگزینی دانه سویا با کنجاله در فهرست تهاتر نفت
انجمن غلات ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، قرار گرفتن دانه سویا در فهرست تهاتر نفت را پیشنهاد داد.
 
احداث 20 واحد جدید مرغداری در شهرستان زاهدان
۲۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت یک میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه و تولید سالیانه ۶۳۰۰ تن در سطح شهرستان زاهدان در حال احداث است.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com