مهار کوکسیدوز در مرغداری ها
ایمریا موجودات تک یاختۀ انگلی هستند که روده را تحت تأثیر قرار می دهند و باعث اسهال در طیور می شوند و وقتی طیور علائم بالینی از خود نشان می دهند یعنی به بیماری کوکسیدوز مبتلا شده اند.
 
ارزیابی سندروم روده نشت پذیر در جوجه های گوشتی
تحقیقات در مورد IP در جوجه های گوشتی و به طور کلی گونه های پرندگان هنوز موضوعی است که مورد مطالعه قرار نگرفته است. اگرچه تحقیقات بر روی مواد مغذی مختلف و افزودنی‌های جیره که تا حدودی IP را کاهش می دهد، هنوز در مراحل اولیه است، اما امیدوارکننده‌ترین نتایج برای پروبیوتیک‌ها، پری بیوتیک‌ها، اسیدهای آمینه، افزودنی های خوراکی و افزودنی‌های دارای خواص ضدالتهابی پیش‌بینی می‌شود.
 
تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای استان‌های های مسافرپذیر سهمیه ویژه تری از اقلام اساسی در نظر گرفته شده است.
 
مدیریت مرگ و میر در تولیدات حداکثری مرغداری
مرگ و میر معمولاً ناشی از بیماری هاست اما می تواند ناشی از ضعف مدیریت نیز باشد. برای اینکه علت مرگ و میر مشخص شود معمولاً آزمایشاتی بر روی لاشه انجام می شود. با اینحال بایستی در گزارشات مربوط به نتیجۀ کالبد شکافی نیز دقت شود.
 
آویلامایسین 10درصد - Avilamycine 10
آویلامایسین آنتی بیوتیکی از خانواده ارتوزومایسین است که از تخمیر باکتری استرپتومایسس ویریدوکروموژنز تولید می شود. آویلامایسین در ماکیان و بوقلمون به منظور کنترل آنتریت های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
بررسی اثرات فیتاز قارچی و باکتریایی در جیره های با فسفر، کلسیم و انرژی قابل متابولیسم کاهش یافته بر عملکرد، خصوصیات لاشه، فراسنجه های خون و استخوان جوجه های گوشتی
بررسی اثرات فیتاز قارچی و باکتریایی در جیره های با فسفر، کلسیم و انرژی قابل متابولیسم کاهش یافته بر عملکرد، خصوصیات لاشه، فراسنجه های خون و استخوان جوجه های گوشتی
 
دانشمندان موفق به تولید آنتی‌بادی ویروس کرونا از تخم‌مرغ شدند
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای آمریکا می‌گویند موفق به تولید پادتن پروتئین تاج ویروس سارس-کوو۲ از تخم‌مرغ شده‌اند. طبق نتیجه این تحقیق که به‌تازگی در مجله ویروسز (Viruses) منتشر شده است از این آنتی‌بادی‌ها می‌توان در درمان یا کمک به جلوگیری از ابتلای به کووید ۱۹ استفاده کرد.
 
اهمیت فراوری کود ارگانیک
حجم تولید کود ارگانیک در بازار جهانی با سرعت بالایی در حال رشد است و بنا به افزایش تقاضا برای محصولات ارگانیک خصوصاً در اروپا و امریکای شمالی، و متعاقباً کشاورزی ارگانیک این بازار نیز همچنان رو به رشد است.
 
رشد و توسعۀ واکسیناسیون
در این فصل از سال شیوع بیماری لارنگوتراکیت عفونی (تورم و عفونی شدن نای و حنجره) مسألۀ چالش برانگیز مرغداران گوشتی در کانادا محسوب می شود و کارشناسان معتقدند علت این امر وضعیت فعلی واکسیناسیون است.
 
تورم روده نکروزی و کوکسیدیوز و نقش بوتیرات بر سلامت روده ای طیور
در صنعت مرغداری در بیشتر موارد بروز بیماری هایِ عفونی در سود یا خسارت دیدن مرغدار بسیار مؤثر است. تورم رودۀ نکروزی (NE) و کوکسیدیوز به دلیل مرگ و میر بالا ، افزایش هزینه های مربوط به دارو و درمان، کاهش امنیت و رفاه طیور، کاهش تولیدات مرغدار و افزایش ریسک آلودگی تولیدات و خطر آن برای مصرف کننده در صنعت مرغداری از اهمیت جهانی برخوردار هستند.
 
سلامت روده ای در پرورش طیور بدون مصرف آنتی بیوتیک
نقش مهم و حیاتی دستگاه گوارش در هضم و جذب مواد مغذی و حفظ سیستم ایمنی، بسیار بالاتر و پیچیده تر از آن است که بتوانیم درک کنیم. با این حال همگی به خوبی می دانیم که حفظ سلامت روده ای و پیشگیری از بیماری های روده ای برای رشد، سلامت و رفاه طیور و همچنین به لحاظ سلامت تغذیه ای در تولیدات مرغداری مدرن و امروزی بسیار حائز اهمیت است.
 
افزایش سیستم ایمنی طیور با آنتی بادی ها
طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده از سوی محققین دانشگاه ایلینویز، خوراندن آنتی بادی به همراه سایر مکمل ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن عملکرد حیوان کمک کند.
 
تابستان و مشکلات مربوط به آب در مرغداری
معمولاً در این وقت سال مرغداران به دنبال راههایی ابداعی برای نگهداری از مرغ ها هستند و آب دهی در اولویت آنها قرار دارد. در این راستا باورهایی در اذهان برخی مرغداران جا افتاده که بعضاً شاید چندان درست نباشند در ادامه رهنمودهایی در زمینۀ
 
ژنتیک، عامل اولیۀ بیماری های مربوط به سُم در گاوها
عموماً بر این باورند که هایپرپلازی میان انگشتی در سُم گاوها به علت عدم رعایت بهداشت به وجود می آید اما تحقیقات جدید به عمل آمده توسط دانشمندان دانشگاه Martin Luther (MLU) و Georg August آلمان، عامل ژنتیک را به عنوان اصلی ترین دلیل معرفی کرده اند.
 
واکسن مایت قرمز
مایت قرمز آفتی همه گیر در میان مرغ های تخمگذار و گوشتی است که نوعی ناقل بیماری است و منجر به افزایش مرگ و میر در میان طیور می گردد. Jake Davies در گزارشی اعلام کرده که کشور اسکاتلند در حال انجام پژوهشی برای توسعۀ واکسن مایت قرمز است.
 
استفاده از شیوه های درمانی انسانی به منظور بهبود سلامت گله
به دنبال تأکیدهایی که بر روی ممانعت یا کاهش استفاده از آنتی بیوتیک در دامداری شده، روش های جدید درمانی برای آماس پستان گاو توسعه یافته است.
 
3 روش مؤثر در کنترل بیماری جونز در فصل زاد و ولد
رای آن دسته از افرادی که با این نام هیچ آشنایی ندارند بایستی گفت که بیماری جونز نوعی بیماری باکتریایی مخصوص گاو است که در صورت بروز برای دامدار خسارت زیادی به دنبال خواهد داشت. مرکز "سلامت دام ایرلند" اذعان دارد این بیماری معمولاً با خوردن آغوز و شیر مادر به گوساله منتقل می شود و یا با خوردن غذای آلوده به باکتری ناقل این بیماری.
 
علت سقط جنین در گاوها
تقریباً تمام گاوداران گوشتی و شیری سقط جنین گاو را به نوعی تجربه کرده اند. اما دلیل این اتفاق ناخوشایند چیست؟ سقط جنین گاو ممکن است به دنبال یک بیماری عفونی و یا وارد آمدن آسیب و صدمه ای در طول بارداری رخ دهد. البته به گفتۀ کارشناسان چنانچه در یک گلۀ گاوی در مدت زمانی نسبتاً کوتاه چند سقط اتفاق بیفتد، این احتمال
 
عارضۀ زخم های کف پا در مرغ ها
در برخی کشورها، عدم وجود زخم ها و ضایعات در کف پای طیور، معیاری برای سنجیدن رفاه طیور محسوب می گردد. به علاوه، مصرف پای طیور در اکثر کشورها رایج است. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که ظهور زخم در کف پای طیور مساویست با خسارات و زیان در مرغداری
 
مرغداری ها و تولیدات مرغداری منبع سالمونلا و اس اورئوس
بیماری های ناشی از مواد غذایی ضمن آسیب هایی که به سلامت افراد و وضعیت اقتصادی وارد می کند، بسیار شایع هستند. تأمین بهداشت در کشورهای توسعه یافته در مقایسه با کشورهای در حال توسعه، منجر به کاهش بی نظیر و چشمگیر این قبیل بیماری ها شده است. آمار بالای بیماری های ناشی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت بهداشت، نداشتن دانش کافی دربارۀ میکروب ها و تأثیر آنها، نداشتن نیروی کار آموزش دیده ، و عدم حمایت مالی از سوی دولت می باشد
 
توصیه‌های سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان
با تهیه به اجرای برنامه ملی کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چهار نسخه متفاوت در سال 1397، سازمان دامپزشکی کشور توانست سنگین ترین بحران بهداشت دام کشور را در سال گذشته مهار و با اجرای این برنامه ضمن تامین نیاز تخم مرغ کشور، باعث شد کشور ایران در فهرست کشورهای صادر کننده تخم مرغ قرار گیرد.
 
تدابیری برای کاهش تأثیرات سمی آفلاتوکسین ها بر روی جوجه های گوشتی
مطالعات و پژوهش های انجام شده در ایران حاکی از آنست که مکمل های خوراک حاوی مانان اولیگوساکارید یا MOS، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن در مرغ های گوشتی آلوده به آفلاتوکسین می گردد.
 

بیشتر

Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com