پرسش و پاسخ های شما در زمینه دام و طیور

احمد پرسیده است : ۹۶/۰۱/۲۴ بهداشت و بیماری

سلام . یک سوال خیلی مهم دارم دلیل علمی اینکه تخم غاز باید به پهلو بخواب یا به صورت افقی باید قرار گیرد چیست . چند سایت در این مورد به تحقیقی علمی که در سال ۲۰۰۰ در فرانسه انجام شده اشاره کردن . اما این مقاله رو من پیدا نکردم . لطفا به من در این مورد کمک کنید


reza پاسخ داده است : ۹۶/۰۱/۳۰

با سلام دوست عزیز عموما تخم پرندگان باید طوری قرار گیرد که کیسه هوای تخم روبه بالا باشد. دلیل آن هم وجود منافذ ریز بیشتر در قسمت کیسه هواست که میتونه باعث ورود بعضی بیماریها مثل برونشیت بشه. در مورد غاز من چندان اطلاعی ندارم ولی به احتمال قوی نباید بدون ارتباط با منافذ پوسته و جهت قرار گرفتن جنین و کیسه زرده در تخم باشه. همچنین هرطور هم که تخم را بگذارند اگربرای جوجه کشی باشد که جهت جلوگیری از چسبیدن بدن جنین به پوسته باید تخم در روز بچرخد و جابجا شود. اگر برای خوراکی هم این سرپهلو گذاشتن صدق می کند پس شاید دلیل دیگر آن وضعیت استحکام پوسته باشد که در صورت فشار نشکند.

وحید پاسخ داده است : ۹۶/۰۲/۰۱

با سلام در درون تخم پرندگان یک کیسه هوایی (air sac) وجود دارد که معمولا در قسمت پهن تخم وجود دارد لذا باید این قسمت به سمت بالا باشد که در تخم غاز کیسه هوایی در آن بخش نیست لذا نژازی نیست عمودی گذاشته شود.

به این پرسش پاسخ دهید
CAPTCHA code
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com