پرسش و پاسخ های شما در زمینه دام و طیور

ارشام پرسیده است : ۹۵/۱۲/۱۰ مدیریت پرورش

درود فراوان خدمت همکاران مرغدار
دو فارم بنده دچار بستر خوری شده است دان را برای ازمایش فرستادم
1: نظر اساتید درمورد دلیل این موضوع چیست با ارائه راهکار لطفا


علیرضا خامسی پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۰

کمبود مواد معدنی و بالانس نبودن جیره

دکتر راستگردانی پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۰

بسمه تعالی با سلام دوست عزیز لطفا جهت پاسخگویی دقیق تر این سوالات را پاسخ دهید با تشکر
سن گله شما چند روزه است//گوشتی است یا فارم مادر//در طول پرورش درگیر بیماری بوده است//فرمول دان//انالیز کنسانتره و جیره//منطقه جغرافیایی///چند وعده در روز دان میدهید//
با تشکر

دکتر سروری پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۰

همون آقای خامسی درست گفته نمک جیره باید تنظیم بشه...

فردین ابراهیمی پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۰

سلام به همکار گرامی. در ابتدا شما نفرموده بودید پرورش شما ازچه نو ع است . گوشتی ، پولت ، مادر و ... مشکل شما درواقع مدیریتی و تغذیه ای بوده که باعث بروز مشکل عادت رفتاری نیز گردیده است. درمورد تغذیه احتمالا کمبود مواد معدنی و یا تقلبی بودن مکملهای مصرفی میباشد . که باید سریعا فرمول جیره و کیفیت مکملهای معدنی مورد بررسی و ارزیابی شود. توصیه میشود نسبت به استفاده از مکمل معدنی محلول در آب به مدت حد اقل 5 روز و با نسبت 1 در هزار خصوصا در ابتدای صبح و بعد از اعمال رو شنایی سالن استفاده نمایید. در مورد عادتهای رفتاری نیز ابتدا شدت نور سالن را کاهش داده تا مرغها به سختی بستر را ببینند. 2 ) از ریزش دان بر روی بستر خود داری نمایید. ارتفاع دانخوری ها و آبخوریها را کمی پایین تر بیاورید.3) آویزان کرده قطعات به رنگ قرمز مثل تکه های پلاستیک ویا قطعات آبخوری (مهره ماسوره کلاهک و...) در بالای سر پرندگان وتنظیم ارتفاع آن تا 5 سانتی متر بالاتر از قد مرغها به منظور تغییر تمرکز از بستر مفید خواهد بود . لطفا موارد فوق را انجام داده ودرصورت نیاز بنده مجددا در خدمت شما خواهم بود.

نیما پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۰

جای تعجبه اساتید بدون دونستن حتی سن مرغ درست به هدف میزنن خدای نکرده شک هم ندارن

فردین ابراهیمی پاسخ داده است : ۹۵/۱۲/۱۱

جناب آقای نیما . ممنون از تذکر صحیح جنابعالی . لطفا با عبارات و الفاظ علمی نه کوچه بازاری ما را مطلع فرمایید . اتفاقا گروههای تخصصی این چنینی باعث تبادل افکار و افزایش اگاهی ها افراد شرکت کننده در بحث شده و طرح تذکرات بجا، مثل تذکر جنابعالی باعث ارتقا روش مدیرتی اعضا خواهد گردید. لطفا ابتدا این همکار را راهمایی بفرمایید .تا از استرس موجود رها شوند . بعد از آن هم مارا راهنمایی بفرمایید که از شما سپاسگذار خواهیم بود.

به این پرسش پاسخ دهید
CAPTCHA code
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com