تقدیر از 4 دامپزشک فعال

تقدیر از 4 دامپزشک فعال
در مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی که در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، از دامپزشکانی که در رابطه با شعار روز جهانی دامپزشکی (بیماری های منتقله از طریق ناقلین) فعالیتی قابل توجه داشتند تقدیر به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس این گزارش، در مراسم روز جهانی دامپزشکی از عزت الدین جوادیان استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، صادق رهبری، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، سید رضا هاشمی فشارکی، استاد موسسه تحقیقات، واکسن و سرم سازی رازی و دکتر حقدین، از همکاران بازنشسته سازمان دامپزشکی کشور، تقدیر شد.
مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در این مراسم گفت: بر اساس مصوبه سازمان تجارت جهانی در سال 1995 رعایت الزامات بهداشتی تنها راهکار تجارت فرآورده های دامی است به طوری که سازمان دامپزشکی کشورها تنها مرجع صلاحیت دار برای صادرات و واردات فرآورده های دامی است.
یادآور می شود، از سال 2000 میلادی، جامعه جهانی دامپزشکی، آخرین شنبه ماه آوریل را به نام روز جهانی دامپزشکی نامگذاری کرده است و هر ساله موضوع و شعاری را برای آن اعلام می‌کند که برای سال جاری، موضوع "بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین" انتخاب شده است.
مراسم روز جهانی دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان دامپزشکی کشور و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و با همکاری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان ایران، جامعه اسلامی دامپزشکی، انجمن های علمی دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی برگزار شد.
بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین امروزه در سراسر جهان به عنوان یکی از نگرانی های موجود در زمینه بهداشت عمومی مطرح است و فقط محدود به مناطق حاره ای و نیمه حاره ای نیست.
بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین نمونه های مهمی از وابستگی و تعامل میان ناقلان، میزبان های دامی، شرایط آب و هوایی، عوامل بیماری زا و جمعیت حساس انسانی هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com