ساماندهی حمل‌ونقل جوجه یکروزه و افزایش ۲۰۰ هزار تنی گوشت مرغ

ساماندهی حمل‌ونقل جوجه یکروزه و افزایش ۲۰۰ هزار تنی گوشت مرغ
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: حمل‌ونقل جوجه یکروزه ساماندهی می‌شود و از این محل تولید مرغ ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری گفت: ناوگان حمل و نقل جوجه یک‌روزه تغییر کرده و با ساماندهی مناسب مطلوب‌تر می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: نتیجه این ساماندهی کاهش تلفات و افزایش تولید خواهد بود، به طوری که اگر جوجه‌های یک روزه نامناسب حمل شود، وزن جوجه 3 گرم کاهش پیدا می‌کند و به ازای یک گرم کاهش 80 گرم در وزن گوشت مرغ تاثیر می‌گذارد.
وی گفت: با ساماندهی حمل و نقل جوجه یک‌روزه 200 هزار تن به تولید گوشت مرغ کشور اضافه می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشوردر عین‌حال گفت: امسال تولید گوشت مرغ کشور به دو میلیون تن می‌رسد و پیش‌بینی صادرات 400 هزار تن شده است.
صادرات دام سبک و گوساله پرواری آزاد شد
وی همچنین گفت: صادرات دام سبک و گوساله پرواری آزاد شده است و تنها مرجعی که باید گواهی صادر کند، سازمان دامپزشکی است، صادرکنندگان باید بعد از انتخاب مشتری، الزامات دامپزشکی آن کشور را به سازمان ارائه کنند.
خلج یکی از برنامه‌های دامپزشکی کشور را مبارزه با ورود دام غیر مجاز به کشور خواند و گفت: مشکلات زیادی به دلیل طولانی بودن مرزهای مشترک با کشورهای دیگر و داشتن همسایگان متعدد وجود دارد.
وی افزود: به‌رغم مراقبت‌های مختلف، واردات غیر مجاز به کشور انجام می‌شود، اما برای مقابله با تبعات آن در استان سیستان و بلوچستان دام‌های وارداتی غیر مجاز را کشتار و بعد از استحصال لاشه، منجمدکردن گوشت و بسته‌بندی به استان‌های همجوار انتقال می‌دهیم.
5 هزارتن گوشت دام غیر مجاز وارداتی به استانهای دیگر منتقل شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی 3 ماه گذشته بیش از 5 هزار تن گوشت از دام‌های غیرمجاز وارداتی استحصال، بسته‌بندی و به استان‌های همجوار منتقل شده است.
خلج تصریح کرد: در صورتی که نیاز به واردات دام زنده هم باشد از کشورهای شناسنامه‌دار وارد می‌شود که اکنون اجازه واردات از کشورهای آسیای میانه داده نمی‌شود و برای مقاصد اصلاح نژادی هم دام زنده از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com