رد خبر شیوع آنفلوآنزا در استان البرز

رد خبر شیوع آنفلوآنزا در استان البرز
در چند روز اخیر تعدادی از رسانه ها بدون توجه به شرایط بحرانی صنعت مرغداری کشور دست به انتشار شایعه در خصوص ظهور بیماری آنفلوآنزا مرغی در استان البرز زدند. این در حالی بود که برخی مدیران و فعالان صنعت نیز در گفتگو با این رسانه ها بر این شایعات دامن زده و به آن قوت بخشیدند!
در همین خصوص روابط عمومی سازمان دامپزشکی کل کشور طی مصاحبه ای با خبرنگار ITPNews، اعلام کرد: تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای مرغی در خارج از استان مازندارن گزارش نشده است و به جز این استان سایر استان های کشور پاک هستند.
این روابط عمومی ادامه داد: در حال حاضر بیماری آنفلوانزای مرغی در کل ایران کنترل شده و سازمان دامپزشکی به دنبال آن است که به زودی ایران را از لیست کشورهای آلوده به آنفلوآنزا خارج نماید.
این مقام مسئول در پایان افزود: با توجه به اینکه تا کنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های صنعتی دیده نشده و سازمان دامپزشکی با جدیت در حال رصد این بیماری در کشور است، با اطمینان می گوییم جای هیچ نگرانی نیست و مرغدران با رعایت نکات بهداشتی می توانند از بروز بیماری جلوگیری نمایند.

آن چیزی که تردیدی در آن نیست این است که خطر بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران و کشورهای همسایه وجود دارد و هر لحظه در هر زمان و فصلی می تواند در ایران و در هر جای دنیا شدت یابد، اما جای سوال است که مسئولین به اصطلاح دلسوز و متولیان مرغداران که در این چند روز اخیر و بعد از کش و قوسهای فراوان برای کاهش خبری تب داغ ایجاد شده این بیماری آنهم در تعدادی از مرغ های بومی، چرا و به چه علت مجددا و قبل از هرگونه اعلام رسمی سازمان دامپزشکی اقدام به اشاعه این خبر می نمایند.
خبرگزاری های غیر تخصصی صنعت به دنبال سوژه های داغ و چالش برانگیز برای تیتر ها و سایت های خود هستند، این مسئولین و مدیران اتحادیه ها و تعاونی هستند که باید هوشمندانه در پاسخگویی رسانه ها عمل کنند و با پاسخ های صحیح نه دورغی گفته باشند و نه اشتباها در دام جریان سازی معمول رسانه ها بیافتند.
حتی اگر شخص و یا مدیر اتحادیه ای با آزمایش های علمی به این نتیجه رسیده است که این بیماری در فارم مورد نظر ایشان مشاهده شده است، مناسب است تا خبر را به سازمان دامپزشکی منطقه داده تا آنها اقدامات لازم را انجام دهند و خود و شخصا اقدام به ارسال خبر و اشاعه آن ننماید.


 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۴/۰۴/۱۶

    با سلام. لطفا نظرات و مصاحبه های غیر کارشناسی دوستان وحتی مدیران تشکل های صنعت در مورد شیوع بیماری . را تا مشخص شدن صحت خبر هایشان پخش نکنید . با تشکر

    پاسخ...
  •  

    مسعودرستخیز گفت : ۹۴/۰۴/۱۸

    متاسفانه سازمان دامپزشکی بعلت ضعف درپایش بیمارهاوعدم وجودسامانه پایش واطلاع رسانی بیماریهای طیور بسیارضعیف عمل میکندوفضای لازم جهت شایعه پراکنی فرصت طلب هاکاملاً مساعداست تاضربات خودرابه صنعت طیورکشوربزنند..راستی چه دستگا وسازمان هایی دراین رابطه مسئول وسهل انگاری میکنند.؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com