دامپزشکی به مرغداران درباره احتمال شیوع بیماری های تنفسی هشدار داد

دامپزشکی به مرغداران درباره احتمال شیوع بیماری های تنفسی هشدار داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، جواد نگارستانی افزود: اگر مرغداران مسائل بهداشتی مربوط به مدیریت مرغداری را رعایت نکنند به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی و ایجاد شرایط مساعد، احتمال بروز موج جدیدی از بیماری های تنفسی و تلفات زیاد طیور در مرغداری های استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: عوامل زمینه ای مختلف از جمله رعایت نکردن موازین امنیت زیستی مرغداری ها، تراکم منطقه ای، حضور و چرخش عوامل بیماری زا و سرکوب کننده سیستم ایمنی و شرایط نامطلوب سالن های مرغداری از بابت تهویه و گرمایشی در فصل زمستان در تشدید این بیماری ها موثر است.
وی تصریح کرد: مسائلی مانند فقدان آگاهی کافی مدیران و کارگران مرغداری ها از مسائل بهداشتی، وجود مرغداری های غیرمجاز و غیر بهداشتی، نبود زنجیره های منسجم تولیدی و تفاوت مدیریت مرغداری ها شرایط را برای بروز اپیدمی های خطرناک که موجب خسارات جبران ناپذیر در سطح مرغداری می شود، فراهم می کند.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: ضدعفونی و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول به محل مرغداری می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مؤثر باشد.
وی با توصیه به مرغداران برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی افزود: مرغداران باید با رعایت کامل مسائل بهداشتی در مدیریت مرغداری و در صورت مشاهده نشانه های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور خود، فوری به دامپزشک مربوط یا به شبکه های دامپزشکی سراسر استان کرمان به منظور اتخاد استراتژی لازم، اطلاع دهند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com