عرضه مرغ بدون کد رهگیری در خراسان شمالی ممنوع شد

 عرضه مرغ بدون کد رهگیری در خراسان شمالی ممنوع شد
به نقل از روابط عمومی این اداره کل در روز دوشنبه سیدمحمدمهدی احمدی اظهار کرد: این استان جزو نخستین استان هایی است که این طرح را اجرا می کند.
وی افزود: بنا بر اعلام سازمان دامپزشکی، تا پایان آبان امسال تمام استان ها تحت پوشش سامانه ردیابی گوشت مرغ قرار گرفته اند و از این پس در مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام پروتئینی هیچ کس حق ندارد مرغی که کد رهگیری روی بسته بندی آن حک نشده باشد، عرضه کند.
وی گفت: اگر بازرسان بهداشتی دامپزشکی، عرضه مرغ بدون کد رهگیری را مشاهده کنند، فرآورده را غیرمجاز، تلقی می کنند و طبق قانون با فرد متخلف برخورد خواهند کرد.
این مسئول استانی در مورد مزایای اجرای طرح رهگیری مرغ از مزرعه تا سفره گفت: تمام مصرف کنندگان در صورت تمایل می توانند کد رهگیری درج شده روی بسته های مرغ را به سامانه 30008903 پیامک کنند تا اطلاعات مربوط به مزرعه، استان و شهرستانی را که مرغ در آن تولید شده است، به دست آورند و از نام کشتارگاه، تاریخ کشتار مرغ و اعتبار مصرف آن اطلاع یابند.
احمدی افزود: در واقع با این اقدام، نظارت کامل دامپزشکی بر تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه فرآورده انجام می شود.
وی اظهار کرد: مزیت دیگر اجرای این طرح آن است که چنانچه افرادی متخلف و سودجو اقدام به مخدوش کردن تاریخ تولید و انقضای فرآورده کرده باشند، بدین ترتیب شناسایی و ردیابی خواهند شد.
مدیرکل دامپزشکی از عموم هم استانی ها خواست، چنانچه در مورد مرغ یا سایر فرآورده های خام دامی مشکل یا ابهامی داشته باشند، با سامانه تلفنی چهاررقمی 1512 اداره کل دامپزشکی در سراسر استان و در هر ساعت شبانه روز تماس بگیرند تا موضوع پیگیری شود.
احمدی گفت: طرح رهگیری فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره، در سال های آینده و با تکمیل زیرساخت های لازم در کشور برای شمار دیگری از فرآورده های خام دامی ازجمله تخم مرغ و گوشت بسته بندی شده اجرایی شود.
در استان 8867 هزار نفری خراسان شمالی سالانه حدود 13 هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود که 25 درصد از نیاز استانی از استان های گلستان و خراسان رضوی تامین می شود.
 
نظرات شما
  •  

    امیر شیروانی گفت : ۹۴/۰۹/۱۰

    نمیخاد زیاد مغز کوچکتون رو مشغول این چیزا کنید جا این حرفا یه کم فکر مرغدار باشید زندگیشو گذاشته پای این کار یکی هم نیس جوابگو باشه اونوقت اصل رو ول کردین چسبیدین به فرعیات از پشته میزت بلند شو نمیخاد....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com