زیرساخت‌های زنجیره تولید مرغ در همدان فراهم نیست

زیرساخت‌های زنجیره تولید مرغ در همدان فراهم نیست
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان ایجاد زنجیره تولید محصولات دامی را یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: زیرساخت های ایجاد زنجیره تولید مرغ در همدان وجود ندارد.
محمد نظرپور با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره تولید مرغ به عنوان یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است، اظهار کرد: ایجاد زنجیره تولید مرغ به زیرساخت هایی نیاز دارد که متاسفانه هنوز در استان همدان فراهم نشده است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره تولید مرغ دارای حلقه های متصلی است، گفت: برای ایجاد یک زنجیره یک نفر به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی باید سه حلقه کشتارگاه صنعتی، یک واحد پرورش مرغ مادر و کارخانه تامین و تولید نهاده را دارا باشد تا بتوان مجوز لازم را در این زمینه به فرد مورد نظر اعطا کرد.
نظرپور با بیان اینکه چنین تولید کننده ای در استان همدان نداشته ایم، گفت: هم اکنون با یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این زنجیره در استان مذاکراتی شده و در حال پیگیری برای ساخت کشتارگاه و مرغداری است.
وی با اشاره به اینکه مسأله ایجاد زنجیره تولید در کشور به رقابت تبدیل شده است، گفت: برای اینکه از سایر استان ها در این زمینه عقب نمانیم با یک شرکت بخش خصوصی استان‍‍‍‍های دیگر مذاکراتی برای ارائه خدمات در این زمینه داشته ایم و در گام نخست این شرکت با تعدادی از مرغداران استان قرارداد همکاری منعقد کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان کمبود و نبود نقدینگی را یکی از مشکلات اساسی مرغداران استان برشمرد و گفت: زنجیره تولید مرغ می تواند این مشکل را برطرف کند چراکه مرغداران تنها با یک نفر به عنوان خریدار مرغ رو به رو هستند.
وی عنوان کرد: از طرف دیگر مرغداران به تنهایی توان دریافت و بازپرداخت تسهیلات بانکی را ندارند، ایجاد این زنجیره توسط یک شرکت می تواند ضمن بالا بردن امنیت تولید زمینه را برای دریافت تسهیلات بانکی نیز فراهم کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: ایجاد این زنجیره انحصار در بازار را از بین برده و سبب ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان مرغ برای ارائه محصول با کیفیت و دارای قیمت مناسب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با ایجاد زنجیره تولید مرغ واسطه ها از چرخه حذف می شوند، گفت: محصولات تولیدی در زنجیره ارزش شناسنامه دار شده و امر صادرات به سایر کشورها نیز از این طریق تسهیل می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com