زیان 1200 تومانی مرغداران از تخم‌مرغ

زیان 1200 تومانی مرغداران از تخم‌مرغ
دبیر کل کانون سراسری مرغ‌تخم گذار کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ حداقل 4300 تومان و میانگین فروش آن 3 هزار و 100 تومان درب مرغداری است، گفت: مازاد تولید بسیار زیاد است و اجازه تغییر قیمت را نمی‌دهد.
سید فرزاد طلاکش وضعیت بازار تخم‌مرغ را بسیار نامساعد توصیف کرد و افزود: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ حداقل 4300 تومان و میانگین فروش آن 3 هزار و 100 تومان درب مرغداری است، ضمن اینکه تا پایان سال امیدی به بهبود اوضاع نداریم.
وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به خوبی انجام می‌شود، گفت: تولید آنقدر زیاد است که صادرات پاسخگوی آن نیست. در همین حال، عدم پرداخت مشوق صادراتی از سوی دولت سبب شده است که صادرات ما مستمر نباشد.
طلاکش، وجود 15 میلیون قطعه مرغ پیر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به لزوم حذف این مرغ‌ها از چرخه تولید، افزود: این مرغ‌ها مصرف خمیر مرغ می‌شدند که به دنبال اعمال ممنوعیت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد، هیچ بازاری برای این مرغ‌های پیر وجود ندارد و دولت برای ذخیره آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کند؛ بنابراین مازاد تولید بسیار زیاد است و اجازه تغییر قیمت را نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه جوجه ریزی‌هایی که قبلا انجام شده، بازار تخم‌مرغ را تا اردیبهشت‌ماه 94 کاملا به‌هم ریخته است، اضافه کرد: دولت باید باید سرمایه بگذارد و بلافاصله این مرغ‌ها را حذف کند یا اینکه معاونت امور دام جوجه ریزی‌های از این ماه به بعد را حداقل 30 درصد کاهش دهد که حداقل برای سال آینده با مشکل مواجه نشویم.
دبیر کل کانون سراسری مرغ‌تخم گذار کشور در پاسخ به این پرسش که دولت چه استفاده‌ای می‌تواند از مرغ‌های پیر داشته باشد؟ اظهارداشت: کارهای مختلفی با آنها می‌توان انجام داد. در این میان، دولت می‌تواند مرغ‌های پیر را به پودر گوشت تبدیل کند تا در خوراک مرغ استفاده شود، همچنین دولت می‌تواند آنها را به کنسرو مرغ تبدیل کند و یا اینکه آنها را به طور کامل معدوم نماید.
طلاکش تاکید کرد: در صورت عدم حذف این مرغ‌های پیر خسارت زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌شود و بسیاری از آنها ورشکست می‌شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com