ضرورت بررسی مشکلات مرغداران مازندران برای جلوگیری از بحران

ضرورت بررسی مشکلات مرغداران مازندران برای جلوگیری از بحران
رئیس کانون کارفرمایان آمل گفت: بررسی مشکلات مرغداران مازندران می‌تواند از بروز بحران شدید در صنعت مرغداری این استان جلوگیری کند.
تقی جوادی در آمل اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلات شدیدی را در زمینه گوشت مرغ شاهد هستیم و احتمال کمبود گوشت مرغ با مشکلات فعلی در آینده بعید نیست.
وی با اعلام اینکه با این روند احتمال دارد قیمت گوشت مرغ در آینده به هر کیلوگرم 10 هزار تومان برسد، افزود: باید واحدهایی که واقعا کار می‌کنند و اشتغال‌زایی دارند شناسایی و حمایت شوند و گره از کارشان گشوده شود.
وی وضعیت فعلی تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ در مازندران را وخیم دانست و گفت: در حال حاضر مرغداران با توجه به اینکه درصدد هستند تا محصولات خود را به قیمت حدود یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 تومان زیر قیمت بازار به فروش برسانند، نمی‌توانند دست به چنین حرکتی بزنند.
جوادی با تاکید اینکه بیش از 600 نفر از 800 کارگر معلق و بیکار واحدهای تولیدی و صنعتی طی سه ماه اخیر در این شهرستان را کارگران مرغداری‌ها تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: در آمار جدید می‌توان گفت قیمت تمام شده جوجه یک‌روزه حدود 950 تومان تمام می‌شود در حالی که تولیدکنندگان نمی‌توانند جوجه‌های تولیدی خود را به قیمت 300 تا 400 تومان به فروش برسانند که این مهم به شدت جوجه‌ریزی را در ماه‌های آینده کاهش می‌دهد.
رئیس کانون کارفرمایان آمل یادآور شد: به خاطر واردات بی‌رویه، بهره‌های بالای بانکی به همراه سود بالا و عدم اختصاص تسهیلات این مشکلات شدت پیدا می‌کند.
وی با اعلام اینکه برخی بانک‌ها در این شهرستان نهایت همکاری را با صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی دارند، ادامه داد: عدم همکاری لازم را از برخی واحدهای دیگر شاهد هستیم.
جوادی با اعلام اینکه امروزه وضعیت ناخوشایندی را در زمینه ایجاد اشتغال و فعالیت کارخانجات شاهد هستیم و بسیاری از واحدهای تولیدی که بخشی از اشتغال موجود را در خود ایجاد کرده‌اند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: در سه ماه گذشته 800 کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی آمل بیکار شده‌اند، هرچند در مقابل 11 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی هم تعطیل شده است.
وی در پایان یادآو شد: شاهد هستیم از دو سال گذشته تاکنون به ازای هر یک شعبه بانکی که در کشور تاسیس می‌شود چند کارخانه و واحد تولیدی تعطیل می‌شوند که این مهم جای نگرانی دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com