ضرر ۱۴۰۰ تومانی مرغداران در عرضه هر کیلو مرغ

ضرر ۱۴۰۰ تومانی مرغداران در عرضه هر کیلو مرغ
رئیس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه قمیت مرغ ۱۴۰۰ تومان کمتر از بهای تمام شده تولید آن است، گفت: بهتر است مسئولان هر چه زودتر قیمت های واقعی را که در مورد آن ها به توافق رسیده اند، اعلام کنند.
محمد یوسفی با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان قرار بود قیمت مرغ تا تیرماه تغییری نکند، افزود: هم اکنون که در مردادماه به سر می بریم هنوز قیمت جدید این کالا را اعلام نمی کنند.
وی اضافه کرد: این رفتار خوشایندی با تولید کننده نیست و سبب می شود تولید کننده نسبت به تولید دلسرد شود.
یوسفی با بیان اینکه این امر باعث کاهش قیمت جوجه شده است، افزود: این عکس العملی به بدقولی مسئولان است و عاقبت مساله مذکور چیزی جز ضربه زدن به تولید نیست در نتیجه پس از چند ماه شاهد کمبود مرغ خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بهتر است مسئولان هر چه زودتر قیمت های واقعی ( قیمت هایی که وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و بخشی از تشکل ها در مورد آنها با هم به توافق رسیده اند اما آن را اعلام نمی کنند) را اعلام کنند.
یوسفی با بیان اینکه مرغ دار ناچار به تولید است و نمی تواند واحد تولیدی اش را تعطیل کند، اضافه کرد: دولت از این فضا بهره برداری می کند .
وی ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ تورم زمانی که ما بخواهیم تولیداتمان به قیمت های واقعی خود برسند باید بهای آنها بالاتر برود .
یوسفی افزود: زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد قضاوت مردم این خواهد بود که مرغ گران شد و دولت نگران این قضاوت است، چراکه وقتی مصرف کنندگان گلایه کنند چرا مرغ گران شد؟ کسی که باید آنها را توجیه کند و واقعیت ها را به آنان بگوید دولت است.
وی تصریح کرد:دولت تا امروز با اینکه اعتقاد دارد و می داند تولیدکنندگان درحال زیان دهی اند( چه در بخش مرغ تخم گذار و چه در بخش مرغ گوشتی) هرگز و هرگز این موضوع را رسما اعلام نکرده و به مردم نگفته که این تولیدکنندگان هستند که یارانه می دهند تا شما مرغ را ارزان بخرید.
رئیس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه این مسایل گلایه های ما از دولت است، ادامه داد: به محض اینکه قیمتها بالا می رود یا می خواهد به حد واقعی خود برسد دولت اولین مدعی است که البته باید هم باشد.( از سوی مردم)
یوسفی در مورد این موضوع که ممکن است به دلیل عید فطر قیمت مرغ افزایش یابد، اضافه کرد: احتمال این امر کم است چراکه دولت هنوز مرغ های ارزان قیمت ذخیره شده اش را توزیع می کند.
وی با بیان اینکه مرغ زنده درب مرغداری به قیمت 4400 تومان عرضه می شود، گفت: قیمت مرغ آماده به طبخ نیز بین 6100 تا 6300 تومان است.
یوسفی افزود: این در حالی است که قیمت تمام شده مرغ زنده و مرغ آماده به طبخ به ترتیب 5200 و 7500 تومان است.
وی در رابطه با صادرات این کالا نیز گفت: صادرات به عراق دچار مشکل جدی نشده است بلکه خود آنان بخاطر درگیری هایی که آنجا وجود دارد در حالت بلاتکلیفی به سر می برند و از طرف ما و مجوزهای صادراتی مشکلی ایجاد نشده است.


 
نظرات شما
  •  

    امیر بهمن گفت : ۹۳/۰۵/۰۵

    کو گوش شنوا!!!!!!!! ما باید منتظر معجزه باشیم یا اینکه عده ای ورشکست شوند تا در ماههای بعدی عده معدودی دیگر نان بخورند اخر چه شغلی است که هیچ امنیتی در ان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    عبداله نظري گفت : ۹۳/۰۵/۰۷

    كاملا درست است اينها از اينكه مرغدار توليد ميكند سو استفاده ميكنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com