ظرفیت تولید مرغ خراسان رضوی تا پایان سال به بیش از 90 میلیون قطعه می رسد

ظرفیت تولید مرغ خراسان رضوی تا پایان سال به بیش از 90 میلیون قطعه می رسد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش ظرفیت تولید مرغ استان تا پایان سال به بیش از 90 میلیون قطعه خبر داد.
مهندس حسین صفرپور افزود : از حدود یکی ، دو سال گذشته مجوز احداث مرغداری های جدید با ظرفیت 1،5 میلیون قطعه در استان صادر شده و هم اینک در حال احداث است.
وی گفت : حدود 50 درصد از این ظرفیت تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده و بقیه نیز تا پایان سال به مرحله بهره برداری می رسد.
وی میزان تولید گوشت مرغ را در سال 92 حدود 127 هزار تن اعلام کرد و افزود: این رقم تا پایان امسال با بهره برداری کامل 1،5 میلیون قطعه جدید به 135 هزار تن افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه بطور متوسط ماهانه در استان 5،5 تا شش میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود ، گفت : در حال حاضر با افزوده شدن 50 درصد از ظرفیت جدید ، تولید استان حدود 130 هزار تن در سال می باشد.
صفرپور ادامه داد : علاوه بر ظرفیت 1،5 میلیون قطعه ای جدید مرغ در استان که از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده کرده و ایجاد می شوند بخش خصوصی نیز خود راسا در این حوزه وارد شده و واحدهایی نیز احداث شده و در حال احداث است که آمار ظرفیت جدید در این بخش هنوز مشخص نیست.
وی با بیان اینکه به منظور پایداری در تولید بخشی از این ظرفیت برای صادرات برنامه ریزی می شود ، افزود : مرغ صادراتی شرایط و استانداردهایی دارد چنانکه وزن آن نباید بیش از یک کیلو و 200 تا یک کیلو و 500 گرم باشد و تلاش می گردد تا در برنامه ریزی های تولید به این مباحث توجه جدی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com