ذخیره‌سازی مرغ به تنظیم بازار کمکی نکرد

ذخیره‌سازی مرغ به تنظیم بازار کمکی نکرد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هزینه‌ای که بابت تولید هر کیلو مرع زنده وجود دارد، ۵۲۰۰ تومان است، ولی شاهد هستیم که مرغ را با ۵۵۰ تومان زیان، حدود ۴۶۴۰ تومان می‌فروشند.
همایون دارابی درباره شرایط کشور در زمینه تولید مرغ اظهار داشت: هم‌اکنون در شرایط مناسبی در رابطه با تولیدات مرغ هستیم و حتی تولیدات ما بالاتر از نیازهای کشور است.
وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در صادرات مرغ وجود دارد، افزود: مرغ کشور اغلب به کشور عراق صادر می‌شد، اما به علت چالش‌هایی که در مدت اخیر در این کشور به وجود آمده، با کاهش صادرات به این کشور روبه‌رو شده‌ایم.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان این‌که هم‌اکنون بنا به گزارش‌های رسمی، هزینه‌ای که بابت تولید هر کیلو مرع زنده وجود دارد، ۵۲۰۰ تومان است، ولی شاهد هستیم که مرغ را با ۵۵۰ تومان زیان، حدود ۴۶۴۰ تومان می‌فروشند، ادامه داد: ذخیره‌سازی‌ای که شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار انجام می‌دهد، هیچ کمکی به این کار نمی‌کند، چراکه حجم تولیدات کشور در کل سال بیش از نیاز کشور است.
دارابی تصریح کرد: در حال حاضر توزیع مرغ‌های ذخیره‌سازی شده، موجب فراوانی این کالا در بازار و کاهش نرخ‌ها می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: عراق، یک بازار ۷۰۰ هزار تنی برای صادرات مرغ است، این در حالی است که ایران در سال گذشته فقط ۳۹ هزار تن از این بازار را به خود اختصاص داد و بقیه این بازار را کشورهایی همچون ترکیه و برزیل تصاحب کردند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com