ذخیره ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

ذخیره ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ هزار تن گوشت مرغ در شرکت پشتیبانی ذخیره شده است، گفت: با حمایت منطقی از تولیدکنندگان مرغ کشور نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه می‌توانیم صادر کننده مرغ به منطقه باشیم.
حسن رکنی در جمع مدیران جهادکشاورزی گیلان، با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی در دنیا، اظهار کرد: حدود 80 درصد کشورهای دنیا با استرس آبی رو به رو هستند که 22 درصد جمعیت دنیا تحت این استرس قرار دارند.
وی افزود: 250 میلی‌متر بارندگی در کشور وجود دارد که یک سوم میانگین دنیا و تبخیر آب در کشور سه برابر تبخیر آب دنیا است و براساس آمارها 75 درصد بارش‌ها در 30 درصد مناطق کشور روی می‌دهد به طوری که بیشتر مناطق کشور با مشکل کمبود آب رو به رو است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 75 درصد بارش در کشور خارج از فصل مورد نیاز کشاورزی است، گفت: تنها 25 درصد بارش کشور در فصل مورد نیاز است.
رکنی با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای حمایت از بخش کشاورزی 40 میلیارد یورو اختصاص داد، تصریح کرد: آمریکا در سال 2013 بودجه یارانه کشاورزی را برای دوره 10 ساله هزار میلیارد دلار محاسبه کرد که نشان می‌دهد شرایط کنونی دنیا به گونه‌ای است که باید برای  روی پا ماندن کشاورزی خود را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی فرمایشات بسیار ارزشمندی را مطرح کردند، گفت: باید به محصولات اساسی در اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و در تولید و  ذخایر استراتژی این مهم را لحاظ کنیم.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این مهم تکلیف را سنگین می‌کند که با کمک مسئولان استانی می‌توانیم انجام دهیم.
رکنی با اشاره به اینکه محصولات پروتئینی در بخش امور دام استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو میلیون تن تولید مرغ در کشور داشتیم که با مخالفت وزارت جهاد کشاورزی واردات مرغ از 50 هزار تن به 11 هزار تن به دلیل ثبت سفارش در نیمه نخست سال انجام شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 60 هزار تن مرغ از ذخایر به سبد کالا اختصاص یافت، افزود: هم اکنون 70 هزار تن ذخیره استراتژیک مرغ در شرکت پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر  شرایط منطقی برای تولیدکنندگان ایجاد شود می‌توانند نیاز مرغ کشور را تامین کنند با این مهم نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه می‌توانیم یک کشور صادر کننده مرغ به منطقه باشیم.
رکنی با بیان اینکه مجمع تبادل مرغ 10 میلیون تن است، گفت: در سال گذشته یک میلیون دلار بودجه کشور برای واردات میوه رفت و امسال جلوی واردات میوه را به کشور گرفتیم و با استفاده از تولید داخلی نوروز سپری شد.
وی تصریح کرد:با استفاده از اقلیم خوب ایران و ظرفیت‌های مختلف بخش کشاورزی در تولید محصولات می‌توانیم به سمت خودکفایی همه جانبه در تولید مرکبات، غلات، گوشت و سایر امور برداریم.

 
نظرات شما
  •  

    رسول گفت : ۹۳/۰۲/۰۱

    تغييرات سايت خيلي خوبه ..... يه كلام بگم دمتون گرم

    پاسخ...
  •  

    I.T.P گفت : ۹۳/۰۲/۰۲

    رسول جان سلام - ممنونم از شما - امیدوارم بتونیم بیشترین از این خدمت کنیم

    پاسخ...
  •  

    محمد آوری گفت : ۹۳/۰۲/۰۴

    خداقوت.واقعا سایت شما بسیار عالیست.ممنون از تلاش مستمر شما.موفق باشید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com