وضعیت بازار مرغ طی ده روز آینده ساماندهی می شود

وضعیت بازار مرغ طی ده روز آینده ساماندهی می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: وضعیت بازار مرغ در این استان طی ده روز آینده ساماندهی می شود.
حسین صفرپور افزود: این اقدام با مدیریت و کنترل واسطه ها و دلالان بازار مرغ و به منظور تامین درآمد پایدار برای تولد کننده و آرامش روانی برای مصرف کننده انجام می شود.
وی با اشاره به کاهش نرخ مرغ طی چند روز گذشته گفت: در یک مقطع 10 روزه به دلیل افزایش تولید در استان مرغداران با افت قیمت مرغ و ضرر مواجه شدند.
وی اظهار کرد: در این وضعیت، عده ای سودجو هم با برخی اقدامات و شایعات بازار را آشفته و تلاش کردند از این شرایط به نفع خود بهره ببرند.
صفرپور افزود: با اعمال مدیریت بر بخش های مختلف بازار این وضعیت بهبود یافت و قیمت مرغ دوباره به نرخ واقعی خود بازگشت.
به گفته وی، بر اساس کارشناسی های انجام شده، نرخ هر کیلو گرم مرغ زنده با محاسبه سود مرغدار 45 هزار ریال و بدون آن 41 هزار ریال می باشد که بر این مبنا نرخ هر کیلو گوشت گرم مرغ در فروشگاه ها تا حدود 61 هزار ریال منطقی است.
وی گفت: طی این مدت با توجه به شرایط موجود از ورود مرغ زنده به استان جلوگیری شد، ضمن آنکه طی مرداد ماه با مجوزی که گرفته شد پنج هزار تن مرغ مازاد بر نیاز استان صادر گردید.
وی افزود: از ابتدای امسال هم تاکنون 19 هزار تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با هدف تعدیل قیمت ها در بازار از مرغداران خریداری شده و در سردخانه ها نگهداری می شود.
معاون جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در کنار این اقدامات، کاهش قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه موجب شد قیمت تمام شده گوشت مرغ تا حدود 30 درصد کاهش یابد که این امر از جمله زمینه های اقبال مرغداران به جوجه ریزی طی دوره قبل بود.

 
نظرات شما
  •  

    shahram گفت : ۹۳/۰۸/۲۹

    ساماندهی دلالان..... دمتون گرم..... ایولا به این حرکت حماسی..... آدم بغضش میترکه وقتی خدمات شمارو میبینه .....

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com