وزارت کشاورزی می‌تواند بازار مرغ را متعادل کند

وزارت کشاورزی می‌تواند بازار مرغ را متعادل کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند افزایش قیمت مرغ را به تعادل برساند، گفت: ذخیره 130 هزار تنی شرکت پشتیبانی امور دام میتواند افزایش غیر معقول قیمت مرغ در روزهای اخیر را به تعادل برساند.
عباس پاپی زاده در خصوص علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: طی چهار ماه گذشته جوجه ریزی دچار تنش شد و بسیاری از مرغداران به دلیل ازدیاد تولید دچار ضرر و زیان شدند و از جوجه ریزی خودداری کردند؛ حال که زمان برداشت است با مشکل و کمبود مواجه شده اند.
وی ادامه داد: کاهش قیمت چند ماه گذشته مرغ به دلیل ازدیاد تولید بود که با ضرر و زیان مرغداران مواجه شد، متاسفانه این اتفاق موجب کاهش تولید و بالارفتن قیمت در حال حاضر شده است.
به گفته پاپی زاده، نوسان و نمودار سینوسی حاکم بر محصولات کشاورزی و دامی و مرغ و طیور متاسفانه همواره در کشور بوده و هست.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی بیان کرد: به اعتقاد من با توجه به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره 130 هزار تنی مرغ را در انبار خود دارد می بتواند با توزیع این ذخیره در بازار، تعادلی در قیمت مرغ به وجود آورد.
وی افزود: این اتفاق قابل کنترل است و وزارت جهاد کشاورزی ابزار و توان این را دارد تا بتواند تعادل در بازار مرغ به وجود آورد.
پاپی زاده ادامه داد: از طرفی انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام باید تخلیه و برای دوره های بعد که اضافه تولید داریم، آماده شود.

 
نظرات شما
  •  

    امیر محمودی گفت : ۹۳/۱۲/۰۴

    اقای پاپی زاده اینقدر به فکر کاهش قیمت مرغ هستید.چرا اون موقعه ای که مرغهامونو هر کیلو 2700تا3000تومان با التماس فروختیم.کجا بود ستاد تنظیم بازار.الان جوجه خریدیم 1760تومان با کرایه و بیمه و دفتری دلال و دتا واکسن تو جوجه کشی.2100 تومان اب میخوره.با تلفاتش اگه زندشو 6000تومان هم بفروشیم.باز صرف نداره.شما اگه میخواید تنظیم بازار کنید.ببینید چرا تفاوت مرغ گرم با مرغ زنده از 1500تا2500 تومان فرق میکنه.این پول این وسط نه جیب تولید کننده میره نه تو جیب مصرف کننده.فقط کشتارگاه و دلال!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    رامين رمضانپور گفت : ۹۳/۱۲/۰۵

    اگرواگر دست دلال ها كوتاه بشه ازصنعت مرغ داري هم بازار درحد كنترل باقي مي ماند هم قيمت خريد وفروش

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com