وزارت جهاد متولی تنظیم بازار گوشت

وزارت جهاد متولی تنظیم بازار گوشت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مجلس وزارت جهاد کشاورزی را مسئول ساماندهی، خرید و تنظیم بازار دام کرده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید خرید تضمینی دام را انجام دهد تا این حوزه با مشکل مواجه نشود.
محمدمهدی برومندی با بیان اینکه وزارت جهاد متولی تنظیم بازار دام و گوشت است و قطعا می‌تواند خرید تضمینی انجام دهد افزود: در گذشته یک خلا قانونی در این حوزه وجود داشت که منجر به اختلاف بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه جهاد کشاورزی بود. شرکت پشتیبانی امور دام زیر مجموعه وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و از سوی دیگر تولید گوشت در اختیار وزارت کشاورزی بود.
وی ادامه داد: هر بار با به وجود آمدن نوسانات در این بازار، مجلس مجبور به طرح سوال از دولت می شد و در جواب می‌گفتند ما تولید‌کننده هستیم اما تنظیم‌کننده بازار نیستیم و صادرات و واردات گوشت در اختیار ما نیست.
نماینده مردم مرودشت با اشاره به قانون انتزاع گفت: اما مجلس با تصویب قانون انتزاع در وزارت صنعت و معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت کشاورزی، همه اختیارات را به وزارت جهاد کشاورزی داد تا این وزراتخانه هم تولید کننده هم تنظیم کننده بازار باشد.
به گفته برومندی در واقع سازمان‌هایی مثل شرکت پشتیبانی امور دام زمانیکه تولید مازاد بر مصرف در بازار به وجود می‌آید، وظیفه دارند مقدار مازاد را خریداری و نگهداری کرده و در مواقعی مثل شب عید یا ماه رمضان که میزان مصرف بالاتر می‌رود و شوک‌هایی به بازار وارد شود، آن میزان را عرضه کنند تا بازار دچار شوک‌های ناگهانی نشود.
وی با بیان اینکه مجلس همواره حامی تولید داخل است گفت: محصولات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار است و نسبت به گوشت‌های بی کیفیت برزیلی باید تولید داخل را تقویت کنیم به گونه‌ای که
تولید گوشت داخلی برای مصرف کننده هم ارزان تر تمام شده و هم اشتغال ایجاد شود.
این نماینده مجلس خطاب به وزارت جهاد کشاورزی گفت: از وزارت جهاد انتظار داریم تا به گونه‌ایی عمل کند تا میزان مصرف داخلی به اضافه ذخیره استراتژیک را محاسبه کرده و با در نظر گرفتن میزان تولید داخل از واردات گوشت جلوگیری کند.

 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۲۸

    به خدا من بجاى شما خجالت ميكشم متولى كه ( وزير جهاد) خيلى راحت ميگويد كارى از دست ما بر نمى ايد خود صحبت از يك مليون تن مازاد توليد ميكند براى چه بالاترين مسئول وزراتخانه شده و تنها چيزى كه برايشان ارزشى ندارد توليد و توليدكننده است مهم نيست كه هزاران خانواده تمام زندگيشان را ببازند فنا شوند مهم فقط خفظ قدرت اقايان است نه برادر دنيا رو به پيشرفت است و ما رو به پسرفت فقط به قول شخصى كه گفته بود رفتم در وزارتخانه اى ديدم كه يك ليسانه شده معاون يك ديپلمه مشكل همين است بس

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com