وتوی طرح حمایت از تولید کنندگان تخم مرغ از سوی معاون اول

وتوی طرح حمایت از تولید کنندگان تخم مرغ از سوی معاون اول
یک فعال عرصه تولید تخم مرغ اظهار داشت: 4 ماه پیش وزیر کشاورزی و ما مشکلات کنونی صنعت تخم مرغ را پیش بینی کرده و برای حل این مشکل طرحی به دولت ارائه دادیم تا با پرداخت 50 میلیارد تومان یارانه به این صنعت برای کاهش قیمت محصول صادراتی، از زیان فعالان این حوزه جلوگیری شود.
در ماه های اخیر تولید کنندگان تخم مرغ کشور از زیان های میلیاردی خود در این صنعت سخنان زیادی گفته اند و دلیل اصلی این زیان را نبود امکان صادرات تخم مرغ به خارج از مرزها عنوان می کنند.
این تولید کنندگان نبود مشوق های صادراتی یا همان یارانه کمکی را دلیل ماندن تخم مرغ در دست تولید کننده ایرانی دانسته و ترکیه را رقیب اصلی خود در بازار تخم مرغ منطقه می دانند.
در ابتدای سال با درخواست تولیدکنندگان از وزارت کشاورزی، قرار شد تا یارانه ای 50 میلیاردی به صنعت تخم مرغ تزریق شود تا این تولید کنندگان بتوانند با کاهش دادن قیمت فروش خود، در بازار منطقه باقی بمانند.
متأسفانه در آخرین لحظات دولت یازدهم با پرداخت این مبلغ مخالفت کرده و با این تصمیم و جلوگیری از صادرات تخم مرغ مازاد کشور که چیزی در حدود 150 هزار تن تخمین زده می شود ضرری بیش از 400 میلیارد را برای این صنعت رقم خورد.
اما چه کسی مخالف پرداخت این مبلغ به تولید کنندگان تخم مرغ بود؟
رضا کاظمی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ میهن، در مورد دلیل مخالفت دولت و مخالف اصلی این مشوق های صادراتی در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی که امسال برای صنعت تخم مرغ افتاد در 60 سال گذشته بی نظیر بوده و زیان تولید کنندگان از 1 تا 3 میلیارد و 700 میلیون تومان متغیر بوده است.
وی ادامه داد: در حدود 4 ماه پیش ما و وزیر کشاورزی چنین پیش بینی را کرده و برای حل این مشکل طرحی به دولت ارائه دادیم تا با پرداخت 50 میلیارد تومان یارانه به این صنعت برای کاهش قیمت صادراتی، از زیان جلوگیری شود.
کاظمی افزود: متأسفانه همه چیز خوب جلو می رفت و شاید برای اولین بار وزیر کشاورزی نیز از این مهم حمایت کرد، اما؛ در آخرین لحظه شخص معاون اول رئیس جمهور، طرح را وتو کرد.
وی تصریح کرد: سؤالی که برای ما پیش می آِید این است که چرا معاون اول حرف وزیر کشاورزی را که خوب می دانست چه بلایی بر سر تولید کننده تخم مرغ خواهد آمد را گوش نکرد؟ آقای معاون اول ما را گرفتار این زیان کرد.
این فعال عرصه تولید تخم مرغ با انتقاد از کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از نقاط ضعف مجلس، ضعف عملکرد نمایندگان در حوزه کشاورزی است و علت آن نیز نبود تخصص لازم در بین اعضای کمیسیون کشاورزی است.
وی ادامه داد: آقایان با سپردن مسوولیت های اتحادیه ها به نظام مهندسی به جای کم کردن هزینه های ما، هزینه تولید را افزایش دادند.
کاظمی با اشاره به این مطلب که مردم قدرت خریدشان کم شده است، گفت: مجلسی ها فکر می کنند تنها صنف تخم مرغ فروش و مرغ فروش قانونمند است و صنف تولید کننده این محصولات نمی تواند قانونمند باشد؛ بنابراین نظام مهندسی باید برایش تصمیم بگیرد.
 
نظرات شما
  •  

    اسدالهي گفت : ۹۳/۰۸/۰۴

    اين مطلب نشان دهنده بي اهميت بودن اين صنعت نيمه جان ( همراه با تمامي شاغلين اين صنعت) براي ايشان است. اصلا مرغ و مرغدار از بين برود مهم نيست. پول نفت هست مي خريم . وارد مي كنيم تا صنعت مرغ همسايه غاز شود

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۳/۰۸/۰۵

    شما از دولت تدبیر و حامی واردات چه انتظاری دارید وقتی علنا حرف از توقف تولید گندم و واردات گندم که همه عالم حرمت خاصی برای آن قائلند و آن را خط قرمز میدانند به میان می آید تخم مرغ که جای خود را دارد شما به جای این تقلا ها تولید را تعطیل و حرف از واردات نمایید تا اجر قربتان بالا بره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com