واحدهای لبنی باید به تعهد خود در قبال خرید شیر از دامداران عمل کنند

واحدهای لبنی باید به تعهد خود در قبال خرید شیر از دامداران عمل کنند
استاندار قزوین تاکید کرد: واحدهای تولید کننده لبنیات باید به تعهد خود در قبال خرید شیر از دامداران عمل کرده تا در رابطه با تولید و عرضه این محصول با چالش روبرو نشویم.
فریدون همتی در نشست با دامداران و تولیدکنندگان شیر استان که به منظور حل مشکلات مربوط به تولید و فروش این محصول برگزار شد، افزود: اگر شرکت های لبنی به تعهدات خود در زمینه خرید شیر توجه نداشته باشند باید به شکل قانونی با متخلفان برخورد کرد.
استاندار قزوین بر تولید شیر مرغوب و با کیفیت از سوی دامداری ها تاکید و خاطرنشان کرد: حق واحدهای تولید لبنیات است که شیر مرغوب و با کیفیت خریداری کنند در این غیر این صورت دامداری ها نباید انتظار فروش مناسب داشته باشند.
وی، قزوین را از قطب های تولید شیر در کشور نام برد و با بیان اینکه ایجاد مشکل در رابطه با تولید و عرضه این محصول بازار استان و کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد، اضافه کرد: باید سامانه نظارتی بر نحوه تولید شیر در استان فعال شود تا این محصول با کیفیت بالا و مطلوب تری تولید شود.
همتی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی با حضور دامداران، تولیدکنندگان و اتحادیه مربوطه شد تا بر کیفیت شیر در استان نظارت کرده تا با این کار از اعمال سلیقه های فردی در خصوص کیفیت این محصول جلوگیری شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: با ارتقای کیفیت در امر تولید می توان به رقابت در بازار پرداخت و به فکر صادرات بود چرا که محصول نامرغوب قادر به تداوم حضور در بازار نبوده و توان رقابت با کالاهای مشابه را نیز ندارد.
وی با بیان اینکه خودداری از خرید شیر دامداران نه تنها به صنعت شیر استان بلکه به صنعت این محصول در کشور آسیب می رساند، هشدار داد: اگر کارخانه ها به تعهدات خود در زمینه خرید شیر از دامداری ها پایبند نباشند باید به فکر احداث واحدهای جدید باشیم تا زنجیره صنعت شیر در استان با چالش و بحران روبرو نشود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود، حضور شیر خشک قاچاق در بازار را باعث ایجاد مشکل برای دامداران داخلی دانست و گفت: از طریق مسئولان کشوری به دنبال آن هستیم تا واردات این محصول محدود و مبارزه با عرضه قاچاق آن نیز تشدید شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: به منظور جلوگیری از مشکل خرید شیر از دامداران تا سال آینده ظرفیت تولید و خرید شیر در استان افزایش پیدا خواهد کرد.
نیازعلی ابراهیمی پاک با بیان اینکه عمل نکردن به تعهدات خرید شیر از سوی یکی از شرکت های لبنی موجب شده تا 70 تن شیر تولیدی دامداری های استان روی دست آنها باقی بماند، تاکید کرد: واحدهای لبنی ملزم به انجام تعهدات خود در قبال خرید شیر از دامداری ها هستند.
روزانه بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 تن شیر در استان قزوین تولید می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com