فکس نامه تاریخ 951125

فکس نامه تاریخ 951125
وضعیت تولید تخم مرغ به گونه‌ای شده است که بسیاری از افراد تنها یک دوره جوجه می‌ریزند و از این کار خارج می‌شوند و مرغداران با تجربه نیز اکثرا مرغداری‌های خود را اجاره داده‌اند و خانه نشین شده‌اند.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ داران مرغ تخم گذار گفت: میزان جوجه ریزی های امسال بیش از انتظار بوده است.
ناصر نبی‌پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازار تخم مرغ، اظهار داشت: وضعیت تولید تخم مرغ به گونه‌ای شده است که بسیاری از افراد تنها یک دوره جوجه می‌ریزند و از این کار خارج می‌شوند و مرغداران با تجربه نیز اکثرا مرغداری‌های خود را اجاره داده‌اند و خانه نشین شده‌اند.
وی تصریح کرد: اغلب مرغداران هر ساله به امید افزایش بهای تخم مرغ در ۶ ماه دوم در ماههای اول سال آغاز به فعالیت می‌کنند اما امسال به دلیل عدم برنامه ریزی درست وزارت جهاد کشاورزی تعداد جوجه ریزی بسیار زیاد بوده است.
نبی‌پور در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد جوجه ریزی شده است گفت: طی ۵ ماه ابتدای سال ۹۳ بین ۲۵ تا ۲۶ میلیون جوجه ریزی شده است این در حالی است که نیاز کشور سالانه بین ۳۰ تا ۳۲ میلیون جوجه است.
وی افزود: مقصر اصلی در افزایش جوجه ریزی‌ها خود تشکل است که بدون هیچ برنامه‌ای اقدام می‌کند.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خاطر نشان کرد: طی یک ماه گذشته حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان نرخ تخم مرغ در هر کیلو کاهش داشته است و هر شانه تخم مرغ به قیمت ۷ هزار تومان بدست واسطه‌ها می‌رسد و آن‌ها نیز هر شانه تخم مرغ را بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.
وی گفت: برای حذف واسطه‌ها از بازار تخم مرغ اتحادیه پیشنهاد برپایی ۴ ترمینال برای پخش مستقیم تخم مرغ در سعید اباد شهریار در غرب و تهرانپارس در شرق و دو نقطه دیگر در جنوب و شمال تهران داد که متاسفانه با این پیشنهاد موافقت نشد!

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار سابق گفت : ۹۳/۰۷/۰۵

    سلام
    يكي از اون مرغدارهايي كه مرغداري خود را اجاره داده و خانه نشين شده است اينجانب(مرغدار سابق) ميباشد!!!
    دو مرغداري تخم گذار همراه با سالن جدگانه پرورش پولت جمعا به ظرفيت ٣٠٠٠٠٠ مرغ دويست هزار تخم گذار و صدهزار پولت!
    جناب دكتر نبي پور و بقيه مديران تعاوني بايد پاسخگو باشند كه چرا مرغداران را زودتر توجيه نكردند و الان كه كار از كار گذشته در بوق و كرنا ميكنند كه جوجه ريزي در پنج ماه به اندازه يكسال بوده؟!
    علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد!!!

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۷/۰۶

    باباجون يه همچين صنعتي با يه همچين پتانسيلي چرا مسئولين به فكر صادرات نيستند والا بلا اونهايي كه صادرات مرغ دارند 6تا انگشت ندارند فقط مسئولين ومديران دلسوزي دارند و به فكر آينده مملكت واين صنعت هستند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com