توزیع گوشت بلدرچین با بسته بندی مجاز امکان پذیر است

توزیع گوشت بلدرچین با بسته بندی مجاز امکان پذیر است
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور ساماندهی عرضه گوشت بلدرچین، توزیع این محصول تنها به صورت بسته بندی مجاز امکان پذیر است.
بهمن نقیبی افزود:گوشت این پرنده باید در کشتارگاه های طیور و زیر نظر بازرسان دامپزشکی کشتار و پس از بسته بندی در مراکز مجاز، به بازار عرضه شود.
وی ادامه داد: در این رابطه با پیگیری های به عمل آمده از سوی این اداره، توزیع گوشت بلدرچین در شهر قزوین توسط خودروی سردخانه دار و تحت نظارت دامپزشکی صورت می گیرد.
نقیبی یادآور شد: اجرای این طرح به منظور جلوگیری از تقلب و عرضه غیربهداشتی این فرآورده انجام و محصولات بدون بسته بندی و درج تاریخ تولید و انقضا نیز جمع آوری می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در بازدید مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از مراکز عرضه سطح شهر متاسفانه مشخص شد محموله های گوشت منجمد بلدرچین با خودروهای بدون سردخانه در بازار عرضه می شود.
به گفته نقیبی، با توجه به اهمیت موضوع، تمامی محموله های بدون مجوز حمل در یک طرح ضربتی از سطح مراکز عرضه جمع آوری تا توزیع کنندگان این محصول با اصلاح ناوگان حمل و تهیه خودرو مجهز به سردخانه، اقدام به توزیع مجدد در شرایط مناسب بهداشتی کنند.
وی یادآور شد: حمل و نقل هرگونه فرآورده خام دامی باید در شرایط مناسب دمایی و با رعایت زنجیره سرد انجام گیرد.
نقیبی در پایان بر لزوم همکاری مردم در این زمینه تاکید و اضافه کرد: از شهروندان می خواهیم مواد پروتئینی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به بسته بندی مناسب، تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com