تولید یک میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ در کشور

تولید یک میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در سال جاری بیش از یک میلیون و 900 هزار تن برآورد شده است، گفت: سالانه حدود 3 میلیون تن بازار صادراتی در این بخش در کشورهای اطراف ما وجود دارد.
حسن رکنی در گردهمایی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه یک کشور که با حضور روسای سازمان جهاد کشاورزی 17 استان کشور در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماه پایانی سال گذشته 3 هزار میلیارد ریال یارانه برای شیر اختصاص یافت.
وی افزود: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی انجام شده یارانه به صورت مستقیم به دامداران تحویل‌دهنده شیر پرداخت خواهد شد.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت طیور کشور ارائه کرد و گفت: تولید گوشت مرغ در سال جاری بیش از یک میلیون و 900 هزار تن برآورد شده است که به لحاظ بهداشتی شرایط خوبی دارد و دارای استاندارد لازم است.
رکنی بیان کرد: سالانه حدود 3 میلیون تن بازار صادراتی در این بخش در کشورهای اطراف ما وجود دارد و در حال حاضر قریب 10 کشور از ایران گوشت مرغ و تخم‌مرغ خریداری می‌کنند.
وی در این گردهمایی بر حساسیت استان‌ها برای مدیریت تولید در بخش طیور و برنامه جوجه‌ریزی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام غلامرضا میرزائیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز از تهدیدهای دشمنان به عنوان یک فرصت برای بروز خلاقیت، نوآوری و ارائه خدمت مطلوب یاد کرد.
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی گفت: از 198 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان، 46 هزار هکتار باغ است و تولیدات بخش کشاورزی در سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار تن بوده است.
سیدمجید موسوی سهم بخش کشاورزی در پارامترهای اقتصادی استان را در بخش اشتغال 17.3 درصد، ارزش افزوده 12 درصد، سهم‌بری از اعتبارات تملک دارایی استان 18.4 درصد و ارزش سالانه محصولات کشاورزی استان را بیش از 30 هزار میلیارد ریال بیان کرد.
وی به اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حوزه‌های مختلف به توفیقات سازمان برای کسب رتبه‌های برتر در حوزه توسعه زیتون، مبارزه غیرشیمیایی در محصولات سبزی و صیفی، راستی‌آزمایی شناسنامه بهره‌بردار، پیشرفت کار در سرشماری کشاورزی، متوسط عملکرد پسته استان در کشور و ... اشاره کرد.
در این گردهمایی دو موضوع مباحث حوزه دام و طیور به ویژه بخش طیور با هدف برنامه‌ریزی برای مدیریت تولید و پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com