تولید و عرضه مرغ سبز با نظارت مستقیم و مجوز دامپزشکی لرستان

تولید و عرضه مرغ سبز با نظارت مستقیم و مجوز دامپزشکی لرستان
مدیرکل دامپزشکی لرستان از تولید و عرضه مرغ سبز با نظارت مستقیم و مجوز دامپزشکی استان خبرداد.
مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: مرغ سبز همان مرغ بدون آنتی بیوتیک است که در واحدهای مرغداری اینگونه مرغها را پرورش می دهند و در طول دوره پرورش هیچگونه آنتی بیوتیکی استفاده نمی شود.
دکتر ابراهیم توکلی ادامه داد: حسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور ، این مرغها در طول دوره پرورش 4 بارآزمایش می شوند ودر صورت نداشتن باقیمانده دارویی(آنتی بیوتیک)در آنها ، مجوز عرضه مرغ سبز توسط اداره کل دامپزشکی صادر می شود و چنانچه هرگونه آنتی بیوتیک در این مرغها به اثبات برسد بعنوان مرغ معمولی در بازار عرضه می شود.
وی افزود: وجود آنتی بیوتیک در گوشت مرغ و مصرف آن توسط انسان سبب بروز مشکلاتی در سطح سلامت جامعه خواهد شد که یکی از عوارض مهم آن ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در مصرف کنندگان است به طوری که در صورت ابتلای انسان به بیماری های عفونی در صورت خوردن آنتی بیوتیک خوب جذب نخواهد شد و عفونت در بدنشان منتشر شده و باعث ایجاد مشکلات و اختلالات جدی تری خواهد شد.
ابراهیم توکلی اشاره کرد: ضمن اشاعه فرهنگ مصرف مرغ سبز در بین مردم و کارهای ترویجی- آموزشی بین مرغداران در صدد هستیم که آنها را در مقابل دستورات بهداشتی دامپزشکی متقاعد ساخته تا با تولید محصول سالم، سلامتی جامعه را بیشتر احیا نمائیم.
 
نظرات شما
  •  

    kamran گفت : ۹۳/۰۶/۳۰

    لازم به ذکره که مقاومت انتی بیوکی در صورت استفاده ایجاد میشود حال چه در بافت مرغ اثری باشد یا نباشد.معنی مرغ سبز در کشوری مثل بلژیک اینه که مرغ اصلا انتی بیوتیک نخورده باشه و از محصولات ارگانیک برای تغذیه و درمان استفاده بشه.نه مثل ذرت و سویایی که تراریخته باشه.پس مرغ سبز عملا در ایران وجود نخواهد داشت چون تمامی نهاده ها تراریخته هستند

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۶/۳۰

    همين 4تا مشتري نيم بند مرغ راهم شما با توضيح غير كارشناسانه اتان در مورد مرغ انتي بيوتيك دار بپرانيد .تازه مردم دارند كم كم مسئله ي هورمون رو فراموش ميكنند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com