تولید بیش از 30 هزار تن گوشت مرغ در استان قم

تولید بیش از 30 هزار تن گوشت مرغ در استان قم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی از اسفند 93 تا پایان بهمن ماه 94، میزان تولید مرغ در استان طی این مدت بیش از 31 هزار و 500 تن بوده است که با میزان پیش بینی شده مطابقت دارد.
حسین علی بیگی در گفت و گویی اظهار داشت: از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای هر استان سقف جوجه ریزی در نظر گرفته شده است، بر این اساس به تناسب کاهش جوجه ریزی و به تبع آن کاهش تولید در استان قم سایر استان ها نیز کاهش تولید داشته اند، لذا می توان مدعی بود در حال حاضر نیز دو درصد گوشت سفید کشور در قم تولید می شود.
وی همچنین گفت: قیمت نهاده های دامی در سال جاری از ثبات نسبی برخوردار بوده و افزایش قیمتی در نهاده های تاثیرگذار در قیمت خوراک دام و طیور نداشتیم.
وی اضافه کرد: خالی بودن برخی از واحدهای مرغ گوشتی در برخی از مقاطع زمانی، به دلیل اعمال سیاست کنترل تولید و تعیین سقف جوجه ریزی جهت هر استان از سوی اداره کل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی است و ارتباطی به گران شدن نهاده های دامی و دیگر مشکلات ندارد.
علی بیگی با تاکید بر اینکه میزان جوجه ریزی بیانگر تامین هفت درصد تولید تخم مرغ کشور در قم است، تصریح کرد: در خصوص تولید تخم مرغ به علت بروز بیماری حاد تنفسی در آبان ماه سال گذشته و حذف برخی از گله های مرغ تخمگذار استان، کاهش مقطعی تولید داشته ایم؛ اما با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته در ماه های دی و بهمن 94، جبران این کاهش تولید در ماه های آتی خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود به تولید گوشت قرمز در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به کاهش قیمت علوفه و افزایش قیمت دام زنده در سال جاری، میزان پرواربندی افزایش یافته به طوری که برآورد می گردد تولید گوشت قرمز استان قم در سال جاری 500 تن از پیش بینی های اولیه بالاتر باشد.
علی بیگی اضافه کرد: در زمینه تولید شیر نیز با توجه به ثبات نسبی قیمت نهاده ها و کاهش قیمت علوفه برآورد می شود میزان تولید شیر استان در سال جاری مطابق با پیش بینی صورت گرفته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com