تولید بیش از 165 هزار کیلو مرغ ارگانیک در گیلان

تولید بیش از 165 هزار کیلو مرغ ارگانیک در گیلان
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک استان، 264 هزار و 700 کیلوگرم مرغ، تولید و روانه بازار کردند.
سهراب عاقبتی در جلسه دامپزشکی گیلان با بیان اینکه امسال تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک حدود 165 هزار و 425 قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک به وزن 264 هزار و 700 کیلوگرم تولید کردند، ادامه داد: در حال حاضر در استان تعداد 22 واحد مرغداری مشغول به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک هستند و تولید خود را به صورت مستمر به بازارهای داخلی استان و استان های مجاور مانند تهران، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و اصفهان عرضه می‌کنند.
وی، میزان جوجه‌ریزی استان در سال‌جاری را 15 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: پایش، مراقبت فعال و نظارت مستمر بر اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی با حساسیت ویژه‌ای در استان دنبال می‌شود.
عاقبتی، تعداد مزارع گوشتی استان را 720 واحد با ظرفیت 14 میلیون و 600 هزار قطعه در هر دوره بیان کرد و افزود: میزان واکسن مصرف شده برای تامین سلامت جوجه‌ها و پیشگیری از بیماریها 98 میلیون و 590 هزار دز است که توسط گروه‌های مایه کوب بخش خصوصی تلقیح می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای در صنعت طیور را عامل افزایش بهره‌وری تولیدات و جلوگیری از خسارت اقتصادی به تولیدکنندگان و همچنین پیشگیری از بروز و انتشار بیماری های طیور دانست.
عاقبتی، همچنین صنعت دام و طیور را از ارکان اصلی صادرات غیرنفتی برشمرد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان ادامه داد: در سال‌جاری 12 هزار و 535 مورد عملیات نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان صورت گرفت.
وی یادآور شد: یکی از وظایف مهم و حاکمیتی اداره کل دامپزشکی استان برای ارتقای سلامت جامعه، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کارخانجات و مراکز عرضه فرآورده‌های خامی است. کارشناسان دامپزشکی طی بازدید از مراکز فوق از متخلف بهداشتی 25 هزار و 786 کیلوگرم فرآورده خام دامی، ضبط و معدوم کردند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: 91 مورد متخلف بهداشتی جهت تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

 
نظرات شما
  •  

    سعید صدریه گفت : ۹۳/۰۵/۰۲

    با سلام و ادب ، با توجه به مقاله ای که مرتبط به موضوع اورگانیک و بدون آنتی بیوتیک بودن گوشت مرغ در دست دارم ، گویای آن می باشد که این دو موضوع از هم جدا می باشند و در مقاله فوق تیتر مقاله با متن مقاله با هم مغایرت دارند . سپاس از اصلاحی که انجام میدهید . با احترام - صدریه
    ضمنا جهت اطلاع از مقاله ای که در دست دارم برای آن سایت محترم در قسمت دیگری از سایتتان ارسال خواهم نمود . با تشکر از توجه شما عزیزان

    پاسخ...
  •  

    فراهانی گفت : ۹۳/۰۵/۰۲

    علاقهمند تولید مرغ ارگانیک هستم لطفا بگویید چکار باید کرد . ایا هزینه بیشتری میبرد اگر اینطور است ایا مرغ تولیدی بالاتر میخرند

    پاسخ...
  •  

    مجتبی نوری گفت : ۹۳/۰۵/۰۳

    سلام خدمت عزیزان همانطور که گفته شد مقوله مرغ ارگانیک،مرغ بدون آنتی بیوتیک ومرغ سبز کلا از هم جداست و من متاسفم برای برخی ها که بجای شفاف سازی حرفهای سرپوشیده میزنند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com