تولید 520 هزار تخم‌مرغ برای جوجه‌کشی در بردسیر

تولید 520 هزار تخم‌مرغ برای جوجه‌کشی در بردسیر
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: در مردادماه سال جاری 520 هزار عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در بردسیر تولید و به منظور جوجه‌کشی از این شهرستان صادر شده است.
رضا مختاری در بردسیر اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت مرغداری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در صنایع کشاورزی و دامپروری است، شرکت سیمرغ واحد بردسیر اقدام به تاسیس واحد مرغ مادر گوشتی کرده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر بیان کرد: این واحد با هماهنگی اداره دامپزشکی و صدور مجوز لازم، اقدام به حمل تخم‌مرغ نطفه‌دار از شهرستان بردسیر به مقصد استان مازندران به منظور جوجه‌کشی کرده است.
وی افزود: در همین ارتباط تعداد 16 گواهی حمل تخم‌مرغ توسط این شبکه صادر شده که همه آنها مربوط به شرکت سیمرغ شعبه بردسیر است.
مختاری گفت: در مردادماه سال جاری تعداد 520 هزار و 560 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در بردسیر تولید و به منظور جوجه‌کشی از این شهرستان صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای نقل و انتقال دام، طیور و سایر مواد خام دامی حتما باید مجوز لازم از شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اخذ شود، گفت: در صورت مشاهده هرگونه محموله بدون مجوز، تمام اقلام فوق ضبط شده و فرد خاطی تحویل مراجع قضایی می‌شود.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان خود گزارش دهند تا از شیوع بسیاری از بیماری‌ها که از طریق نقل و انتقال بی‌ضابطه دام و طیور سرایت پیدا می‌کند، جلوگیری به عمل آید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com