تولید 35 درصد تخم‌مرغ آذربایجان غربی در خوی

تولید 35 درصد تخم‌مرغ آذربایجان غربی در خوی
مدیر اداره جهادکشاورزی خوی گفت: 35 درصد تولید تخم‌مرغ آذربایجان غربی از مرغداری‌های خوی تامین می‌شود.
حسن حسین‌زاده در ارومیه اظهار کرد: حدود 89 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و 657 هزار قطعه‌ای در شهرستان خوی فعال است.
وی با اشاره به اینکه 118 واحد مرغداری در خوی فعال است به بیان نوع این مرغداری‌های پرداخت و تصریح کرد: مرغ مادر، مرغ تخم‌گذار، مرغ گوشتی و پرورش بوقلمون از جمله مرغداری‌های این شهرستان هستند.
حسین‌زاده به تعداد افراد شاغل در این تعداد مرغداری‌ها اشاره کرد و گفت: این تعداد مرغداری‌ها برای 590 نفر به طور مستقیم و برای یک هزار و 200 نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
مدیر اداره جهادکشاورزی خوی به میزان تولید گوشت مرغ در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 375 تن گوشت سفید در خوی تولید و روانه بازار شده است.
وی در خصوص میزان تولید گوشت قرمز در خوی از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 500 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید شده است.
حسین‌زاده با بیان اینکه شهرستان خوی 35 درصد از تخم‌مرغ استان را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه 6 هزار تن تخم‌مرغ از مرغداری‌های تخم‌گذار این شهرستان تولید و روزانه بازار می‌شود.
مدیر اداره جهادکشاورزی خوی به عمده‌ترین مشکلات مرغداری‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: پایین بودن قیمت محصولات تولیدی نسبت به هزینه‌های تولید و عدم تامین نقدینگی واحدهای طرف بانک‌ها از شاخص‌ترین مشکلات مرغداری‌های این شهرستان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com