تولید 116 هزار تن انواع محصولات زیر بخش امور دام و طیور در زنجان

تولید 116 هزار تن انواع محصولات زیر بخش امور دام و طیور در زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 116 هزار تن انواع محصولات زیر بخش امور دام و طیور طی 6 ماهه نخست سال جاری در استان زنجان خبر داد.
رحمان رستم‌خانی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 89 هزار تن شیر خام در استان زنجان تولید شده است.
وی با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز طی سال جاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 500 تن گوشت قرمز در استان زنجان تولید شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 300 تن گوشت مرغ در استان زنجان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
این مسئول همچنین به میزان تولید تخم‌مرغ طی سال جاری در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به تولید 4 هزار و 200 تن تخم مرغ خوراکی در این استان شده‌ایم.
رستم‌خانی بیان داشت: در مجموع 116 هزار تن انواع محصولات زیر بخش امور دام و طیور طی 6 ماهه نخست سال جاری در استان زنجان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی افزود: همچنین در طول این مدت تعداد 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در استان زنجان تولید شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید شیر خام در زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته است.
این مسئول با اشاره به افزایش تولید تخم مرغ در استان زنجان بیان کرد: تولید تخم مرغ خوراکی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.3 درصد رشد را نشان می‌دهد.
رستم‌خانی در پایان عنوان کرد: این میزان تولید در زیربخش امور دام و طیور در استان زنجان علاوه بر تامین نیاز استان به مواد پروتئینی با منشا دامی، بخشی از نیازهای استان‌های همجوار را نیز تامین می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com