توافق سازنده برای خرید و جمع آوری گوشت مرغ

توافق سازنده برای خرید و جمع آوری گوشت مرغ
در پی کاهش شدید قیمت گوشت مرغ طی ماه‌های گذشته و ادامه این روند، در نهایت شرکت پشتیبانی امور دام پس از چند جلسه بحث و مذاکره با تشکل‌های مرغداری روز پنجشنبه گذشته در یک فضای تفاهم‌آمیز خرید، جمع‌آوری و ذخیره گوشت مرغ را آغاز کرد.
خبرنگار ما در گفتگویی اختصاصی با مهندس حسن‌زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در مورد چگونگی فرایند اجرایی این تفاهم‌نامه و اقدامات شرکت پشتیبانی سوال کرد. حسن زاده گفت: آنچه که قرار است اجرایی شود خرید مرغ توسط اتحادیه سراسری با هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های موسوم به زنجیره‌هاست که موضوع خرید و جمع آوری یک دست صورت گیرد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه گفت: قرار شد که شرکت پشتیبانی با احتساب قیمت موجود نهاده‌ها یعنی تحویل به انبارهای استان و یک تخفیف 10درصدی از قیمت این نهاده به گونه‌ای که به نفع مرغداران باشد مرغ زنده را از درب مرغداریها به صورت تهاتری خریداری کند، یعنی این تهاتر به گونه‌ای اجرا شود که یک کیلو گوشت مرغ زنده حداقل معادل 4 هزار و 100 تومان خریداری شود.
حسن زاده گفت: این قیمت گرچه مطلوب نیست ولی در شرایط بحران شدید سقوط قیمت گوشت تنها راه‌کار است مشروط به آنکه هماهنگی در خرید وجود داشته باشد و زنجیره‌های تولید گوشت مرغ در کنار و توأم با اتحادیه عمل کنند. بی نظمی در خرید، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی به همه طرف‌های درگیر آسیب می‌رساند.
حسن زاده در پاسخ به این سوال که جزئیات اجرایی این طرح چیست، گفت: طرح جزئیات این اقدام به صورت عمومی الزامی ندارد، تمامی مرغداران می‌توانند با تشکل‌های خود در سطح تعاونی، اتحادیه‌های استانی و نهایتا اتحادیه مرکزی برای چگونگی اجرا و نحوه تهاتر و یا دریافت قیمت گوشت مرغ تحویلی از درب مرغداری تماس بگیرند.
حسن زاده گفت: هدف از این اقدام ایجاد تعادل در تنظیم بازار گوشت مرغ است.
 

 
 
نظرات شما
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۴/۰۹/۰۲

    باسلام چگونه محاسبه کردیدکه مرغداربااین قیمت ضررنمیکند آیا تهاترقیمت مرغ تحویلی بانهاده پاسخگوی همه مشکلات است آیابجای پول جوجه ودارووسوخت وکارگروواکسن وبیمه جوجه وسایرهزینه های مربوطه میشود نهاده تحویل داد آیامیشودسرسفره خانواده ذرت وسویا ببریم سایرهزینه هاکه بایدنقدینگی باشدازکجابایدتامین شود آیابایدمازادنهاده تحویلی پشتیبانی را که البته تقابل اسم بامسماتری است رادربازارجمعه بفروشیم تابدهی خودرابپردازیم آیابجای قسط نهاده به بانک بدهیم آیا این درست است آیاانشااله خداوند همه ماراهدایت فرماید

    پاسخ...
  •  

    امرایی لرستان گفت : ۹۴/۰۹/۰۴

    با سلام و احترام ،جا دارد مسؤولین امر فکر اساسی بحال موضوع بفرمایند یک بسته حمایتی که از صنعت خودرو صورت گرفت برای مرغداران که جمعیت اشتغالی ده برابر خودرو دارد در نظر بگیرند تا همه از این بلاتکلیفی و بدبختی و فلاکت نجات یابیم. اکثر مرغداران استرس دارند نمیدونن فردا چه میشه .ما که همیشه خودمون را با دنیا مقایسه میکنیم دیگر کشورها چه میکنند . متولیان امر جزئیات تولید را به هیات دولت ارائه دهند سطح اشتغالزایی رو با سایر عوامل بصورت کارشناسی ارائه کنند انشاله راه گشا خواهد بود.تابه ثبات برسیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com