ترکیه بازار تخم مرغ عراق را به دست گرفت

ترکیه بازار تخم مرغ عراق را به دست گرفت
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به تولید ۹۵۰ هزار تنی تخم‌مرغ اظهار داشت:‌ با توجه به مازاد 100 هزار تنی تولید، تولید‌کنندگان تخم‌مرغ را زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.
ناصر نبی‌پور‌، ‌در مورد وضعیت صادرات تخم‌مرغ در سال جاری اظهار داشت: به علت تعطیلات نوروز صادرات تخم‌مرغ از ابتدای امسال تا کنون رونق چندانی نداشته است.
وی افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان صادرات در فروردین ماه انجام نشده اما به نظر می‌رسد صادرات در این ماه کمتر از 200 تن در روز باشد.
نبی‌پور بیان داشت:‌ با توجه به اینکه کشوری مانند ترکیه وارد بازار تخم‌مرغ به عراق شده و صادرکنندگان تخم‌مرغ از مشوق‌های صادراتی برای این کار برخوردار هستند، بنابراین رقابت با آنها برای ما سخت شده است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم‌مرغ حدود 3600 تومان است در حالی که میانگین عرضه قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار تومان است.
وی افزود: اگر چه تولید‌کنندگان، تخم‌مرغ را به ناچار به دلیل مازاد تولید با قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده عرضه می‌کنند، اما باز هم در بازارهای رقابتی برای صادرات توان صادرات را در مقایسه با کشورهایی مثل ترکیه نداریم.
نبی‌پور تصریح کرد:‌ قیمت‌‌های تخم‌مرغ صادراتی ایرانی هر روز نوسان دارد در حالی که کشور ترکیه به صورت هفتگی قیمت تخم‌مرغ صادراتی را مشخص می‌کند و بنابر این عرضه آنها با نوسان قیمتی کمتری مواجه است.
وی بیان داشت:‌ در حال حاضر سالانه حدود 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود در حالی که با توجه به سرانه مصرف و توان صادراتی نیاز کشور حدود 850 هزار تن است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، با اشاره به مازاد 100 هزار تنی تولید تخم‌مرغ تصریح کرد: مصرف سرانه حداکثر 11 کیلوگرم است و همیشه مازاد تولید به ضرر تولید‌کنندگان تمام می‌شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته مجوزهای زیادی برای تأسیس واحدهای تولیدی در بخش طیور صادر شد و از آنجایی که این کار بدون برنامه صورت گرفت الان شاهد چنین وضعیتی هستیم که تولید‌کنندگان این بخش دچار ضرر و زیان می‌شوند.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، گفت: با توجه به صادرات روزانه کمتر از 200 تن و همچنین تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری حدود 2 هزار تن تخم‌مرغ، صادر شود.
نبی‌پور گفت: سال گذشته از مجموع 950 هزار تن تولید، 94 هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ... صادر شد
 
نظرات شما
  •  

    سعید سالارپور گفت : ۹۵/۰۱/۲۹

    باسلام از آنجاییکه ترکیه می تواندتخم مرغ با وجود ایران جای تعجب وبحث است عدم توانایی وتخصص مسیولین امر باعث این موضوع شده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com