طرح کاهش سن و وزن کشتار در نیمچه‌های مرغ گوشتی استان کرمانشاه آغاز شد

طرح کاهش سن و وزن کشتار در نیمچه‌های مرغ گوشتی استان کرمانشاه آغاز شد
مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در این استان از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور شروع شده و در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، روز یکشنبه به نقل از شهرام قنبری اعلام کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به توسعه پایدار بخش کشاورزی، امکان ایجاد بهره‌وری در مصرف خریدار و افزایش بهره‌وری در مرغداری‌ها است.
وی با بیان اینکه طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ مزایایی فراوانی از لحاظ اقتصادی دارد، گفت: از جمله مزایای این طرح استفاده مطلوب و بهینه از زیرساخت‌های صنعت مرغداری، ایجاد ایمنی بهداشتی و ارتقای سلامت در مواد غذایی مورد مصرف جامعه، کاهش هزینه‌های تولید و صرفه جویی در منابع توسط دستگاه‌ها و ادارات دولتی، اتحادیه‌های مرغ گوشتی و انجمن کشتارگاه‌های طیور عنوان کرد.
وی مزایای دیگر این طرح را افزایش تعداد دفعات جوجه‌ریزی، کاهش ریسک ابتلا به بیماری، بهبود ضریب تبدیل غذایی، بهبود شاخص اقتصادی و رونق در سایر حلقه‌های تولید گوشت مرغ است.
قنبری با اشاره به اینکه اجرای طرح فوق باعث افزایش کیفیت گوشت مرغ تولیدی در استان می‌شود گفت: همچنین زمینه برای توسعه صادرات گوشت مرغ نیز فراهم می‌گردد.
مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: به منظور پشتیبانی از این طرح مناسب از مردم استان درخواست می‌شود که در زمان مراجعه به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها، مرغ‌هایی با وزن حداکثر یک کیلو و 800 گرم خریداری نمایند.
استان کرمانشاه در سال ظرفیت تولید بیش از 63 هزار تن گوشت مرغ را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com