تلفات مرغداری‌ها در دو سال گذشته ۱۳درصد کاهش یافت

تلفات مرغداری‌ها در دو سال گذشته ۱۳درصد کاهش یافت
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: تلفات طیور در ۲ سال گذشته در مرغداری‌ها از ۲۰ درصد به ۷.۶ درصد رسیده که پائین‌تر از حد استاندارد است.
مصطفی کنارکوهی با بیان اینکه ساختار نیروی انسانی در هر تشکیلات و تربیت و پشتوانه سازی سازمانی حرف اول را می‌زند اظهار کرد: بدون پشتوانه قوی پرسنلی نمی‌توان کار را پیش برد به‌ویژه در دامپزشکی که نخستین خطا می‌تواند آخرین خطا باشد.
وی با اشاره به اینکه بیماری‌های دام هم انسان را آلوده می‌کند و هم حیوان و اقتصاد را به هم می‌ریزد افزود: طی 3 سال گذشته نزدیک به 100 نفر از نیروهای کار‌شناسی دامپزشکی بازنشسته شدند بدون اینکه حتی یک مجوز استخدام داشته باشیم.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: 477 پست رسمی سازمانی داریم که از این تعداد 275 پست آن خالی است و تنها 202 پست اشغال شده داریم و با این وضعیت جذب نیروی کار‌شناسی برای دام پزشکی حیاتی است.
کنارکوهی اضافه کرد: 4 میلیون دام سبک در استان داریم که ارزش اقتصادی آن‌ها 6 هزار میلیارد تومان است و 65 هزار دام سنگین و 800 واحد مرغداری تحت نظر دامپزشکی خوزستان قرار دارد که با توجه به توسعه آبزی پروری نیاز به خدمات بهداشتی افزایش پیدا می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه با وجود این کمبود‌ها زیرساخت ایجاد بیماری از بین رفته است ادامه داد: به لحاظ حجم فعالیت‌های دامپروری جز 4 استان اول کشور هستیم و با 6 نیروی بازنشسته در اهواز و 8 میلیارد تومان هزینه‌های جاری در حال انجام وظایفمان هستیم.
کنارکوهی گفت: ارزش طیور زنده 500 میلیارد تومان است و تلفات طیور در 2 سال گذشته در مرغداری‌ها از 20 درصد به 7.6 درصد رسیده که پائین‌تر از حد استاندارد است.
وی با بیان اینکه کاهش هر یک درصد تلفات طیور 2 هزار و 400 میلیارد تومان به اقتصاد طیور استان کمک می‌کند تصریح کرد: تمام بخش طیور روی یک بخش 89 روزه است که به طور مرتب بررسی می‌شود.

 
نظرات شما
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۶/۲۹

    چرا شبکه دامپزشکی برای ورود مرغ از ایلام و کرمانشاه مرتبط مجوز صادر میکند.در حالی که مرغ تولیدی شهرستان اهواز روی دست مرغداران مانده و موجب انتقال بیماری نیوکاسل در این شهر شده.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com